TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Støtfangerbjelke, dørpanel og vinduslist...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #231436  av Frantzen

Hei!

Jeg anskaffet meg i fjor et pent eksemplar av en mk1 86mod.
Får ikke lappen før i september, så da har jeg litt tid til å gjøre den i fin stand til den store dagen :D

Men noen ting jeg skulle hatt.. Støtfangerbjeklen er så å si ubrukelig, så lurte på hvor vidt det er mulig å få tak i brukt. Har muligens en på hånd, har ikke sett den, så lurer på hva en ok pris for en ok bjelke er?
Ellers så mangler jeg lista som ligger over vinduet, og kunne tenkt meg et nytt dørpanel på førersiden, mitt har en rift oppe ved vinduet
:cry:
Tips mottas med stor takk :)
 #231552  av proson

Frantzen skrev:Hei!

Jeg anskaffet meg i fjor et pent eksemplar av en mk1 86mod.
Får ikke lappen før i september, så da har jeg litt tid til å gjøre den i fin stand til den store dagen :D

Men noen ting jeg skulle hatt.. Støtfangerbjeklen er så å si ubrukelig, så lurte på hvor vidt det er mulig å få tak i brukt. Har muligens en på hånd, har ikke sett den, så lurer på hva en ok pris for en ok bjelke er?
Ellers så mangler jeg lista som ligger over vinduet, og kunne tenkt meg et nytt dørpanel på førersiden, mitt har en rift oppe ved vinduet
:cry:
Tips mottas med stor takk :)
Ny bjelke ligger på ca 2000.- kr ny hos Toyota hvis jeg ikke husker helt feil! Gjelder altså bak, den som pleier å ruste mest, så går ut ifra at det er den du mener. 500-800 er sikkert en ok pris. Hvis den er brukt og helt rustfri 800.- litt rust men ok: 500.... ville jeg sakt.

Dørpanel er det flere som sliter med, å finne et pent brukt er kanskje vanskelig. Hvertfall noe som HOLDER i noen år til. Ta en tur til bilsalmaker hvis du vil ha en god og varig løsning. List over frontruta får du billig på Toyota. :wink:

Gratulerer med en kjempebra førstebil!! Samme bil jeg kjøpte da jeg fikk lappen for 4 år siden :wink: :P Vintersladdebil nr 1!
 #231659  av proson

Frantzen skrev:Jo takk for det! :D

Faktisk så er det bjelken framme som er verst hos meg, rusta gjennom i "hullene" til blinklysa,
så er den oppspist på baksiden..

ligger den på rundt det samme eller?
Ok, det er jeg ikke sikker på... Både på delebilen min og prosjektbilen så var den fremmre støtfanger nesten helt fin! Litt overflaterust noen steder og, men ellers bra, den bak deriot var helt gjennomrustet! :?

#231666  av MK1-87

Gratulerer med en flott bil. Det var min første bil og. Angret aldri. Sett den i god stand. IKKE kjør om vinteren og så gled deg over en god klassiker :-)

Min fanger forran var akkruat som din. Ble ny på Toyota til cirka 2000 spenn. Måtte bytte den ene lykta og grunnet skruer som var spist opp. Bak var min helt OK. Det er den dumme skummgummien som de ligger i som tar kverken på de.

Dørpanaler kan du få bra av denne karen:
Stuart nolloth : s.noll@btinternet.com

Han bor I England og plukker ned gamle biler. Han er ærlig.

#231724  av Frantzen

Tusen takk! :) kan tvert imot si at jeg angrer på det jeg heller :wink:

Og nå var jeg blitt litt klokere i tillegg :D

Tusen takk for hjelpen!