TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefalt innpress til mr2 mk2

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #231611  av mr2cato

Skal handle meg sommerfelger og lurer på hvilket innpress som er å anbefale på følgende oppsett:

TSW kyalami:
bak: 17x8 m/ 235/40
forran: 17x7 m/ 215/40

Ut av meget liten erfaring med innpress så ville jeg tippet på et innpress på ca 38 forran og ca 40 bak. Men er litt blank på dette området!

av dekk tror jeg det blir Toyo R888.
Evnt noen andre dekk å anbefale!?

Takk for svar.
Vedlegg
tswkyalami.jpg
tswkyalami.jpg (11.76 kiB) Vist 4961 ganger

#231622  av BrennaRacing

Det er en hel haug av poster om dette på forumet fra før...

Men jeg kjører med 7,5x 18" foran og bak...Et42...Helt greit foran...Subber akkurat ikke..Men etter det jeg har lest før så skal visst Et35 være perfekt bak...Kommer veldig an på senking å sånn da...Har du orginale fjærer å ikke har tenkt til å senke bilen, så kan du sikkert helt fint kjøre med et38 foran...Det ligger en innpresskalkulator på en side på forumet her, som er veldig fin å beregne utifra...

Kule felger forresten :D

#231638  av lasse

Huff, altfor høyt innpress...
Kjørte med 8x17" ET 35 rundt hele før, (215/235-40) fyller perfekt ut foran men er et stykke inn under hjulbuen bak.
Kjører nå med 8x18" ET35 foran (215-35), og 9x18" ET30 bak, fyller helt ut både foran og bak, subber littegrann i de drøyeste ujevnhetene i asfalten i høye hastigheter, men ellers helt perfekt, det subba aldri med 17" og bilen min er ganske grovt senket.
Hadde bilen min vært original i understellet, så ville det nok ikke subbet i det hele tatt.
Hadde prøvd å få tak i 8" foran og 9" bak ET35 hvis jeg var deg, da tror jeg du får det helt fullt uten at det subber.

#231644  av BrennaRacing

Såpass ja...Jaja..Jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd om innpress når man ser hvordan hjula mine ble...hehe.. :D

Men Cato; Hvorfor vil du ikke ha 18"

#231701  av mr2cato

takk for svar.
Men føler ikke jeg sitter igjen med så mye som er brukenes :P
Eller er det ET 35 som er det beste på mitt oppsett?
Jeg tror nok jeg skal ha 17" felg - 7" fremme og 8" bak.
Og lurer som sagt på hvilket innpress som er å anbefale til det!

Hvis jeg evnt skulle hatt 18" måtte jeg vel gått ned til 35 profil!?
Får Senkefjører fra Eibach neste uke som senker 30mm

Og hvis jeg ikke får fylt ut hjulbuene så er det vel bare å finne spacere som bygger nok.

Har også prøvd meg på den kalkulatoren og søkt på forumet. Men jeg forstår fremdeles ikke hvordan jeg skal finne ut hva som er det riktige innpresset for 17x7 og 17x8 i mitt tilfellet! Hadde vært greit å lært...
Dette er ikke akuratt mitt sterkeste felt :P

#231703  av mr2cato

BrennaRacing skrev:Men Cato; Hvorfor vil du ikke ha 18"
Si det...

1: Økonomi! koster 1000,- pr felg mer.
2: Jeg har rev2 som er litt lavere orginalt og siden den skal 3cm lengre ned er jeg redd for subbing osv...

18" er fint det, men det kommer vel om et år eller to.
Kommer til å satse på 17" en stund. Må valse litt osv før det blir 18, jeg har mer enn nok å henge fingrene i for tiden!

#231758  av japse-gnmfr

er senkesettet du har kjøpt til rev 2 da for trodde alle senke sett du får kjøpt er til rev 1....
rev 2 er vel ca2 cm lavere en rev 1så når du senker da blir vel bilen bare en cm lavere en den er nå, hvis du skjønte hva jeg mente:D

#231762  av mr2cato

Jepp jeg var med på den :lol:

Er faktisk ikke sikker nå siden du spør!

Men det er ikke krise det, uansett :P

#231778  av lasse

I følge den kalkulatoren så må du helt ned i ET22 for å få hjula helt ut i hjulbuen, ville heller ha satsa på 8+9" breie felger om det går an å få tak i, bruk av spacere er jo faktisk ikke lov.
Må si meg litt enig med Brennaracing, 18" er kulere, ville heller spart litt lenger jeg da, har kjørt med 17" i tre sesonger nå, og de er jo knøttsmå i forhold til de nye 18" mine, merker ikke noe forskjell på komforten heller selvom det er 35 profil.

#231788  av mr2cato

Jeg kompanserer med spacere.

Jeg kan jo ikke bruke ET22 uansett da dette blir alt for stor påkjenning for hjulopphenget!

Jeg må ha "riktig" innpress, ikke et innpress kun for å fylle helt ut.
Ved for lavt innpress belastes opphenget mange mange ganger mer enn orginalt... Har lest en del om at dette og noen av de som bare satt på bredere felger kun får å få felgen i flush med hjulbuen endte opp med at hjulopphenget knakk.

Jeg må ha et innpress med rett tyngdepunkt.
Det må vel være noen som har greie på dette her?

#231789  av mr2cato

lasse skrev:Jeg har kjørt med 17" i tre sesonger nå, og de er jo knøttsmå i forhold til de nye 18" mine
1,27 cm større radius er jo en gigantisk forskjell :roll:

#231807  av BrennaRacing

mr2cato skrev:
lasse skrev:Jeg har kjørt med 17" i tre sesonger nå, og de er jo knøttsmå i forhold til de nye 18" mine
1,27 cm større radius er jo en gigantisk forskjell :roll:
'

PÃ¥ helhets inntrykket er det en del forskjell

#231837  av japse-gnmfr

synes mk2 er finest me 17 tommere jeg da blir liksom for lite gummi me 18 tommere..

#231896  av BrennaRacing

japse-gnmfr skrev:synes mk2 er finest me 17 tommere jeg da blir liksom for lite gummi me 18 tommere..
Syns det er penest med minst mulig gummi jeg da...Uansett bil egentlig...Men folk er forskjellige :D

#231897  av inzane2012

BrennaRacing skrev:
japse-gnmfr skrev:synes mk2 er finest me 17 tommere jeg da blir liksom for lite gummi me 18 tommere..
Syns det er penest med minst mulig gummi jeg da...Uansett bil egentlig...Men folk er forskjellige :D
om det er pent er jo en ting, men må jo tenke litt på komforten og da, og du får jo faktisk litt dårligere kjøreegenskaper med veldig lite gummi...

og jeg er enig i det japse sier at 17" er finest til mr2'n siden det er en ganske liten bil så jeg syns 17" er et godt valg, pluss di øker komtorten men den lille ekstra gummien du får kontra 18"...