TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhaling eller ny motor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #28159  av Alexander G

Som tidligere skrevet har jeg et enormt oljeforbruk på bilen min.
Etter å ha prøvd sånn innvendig motorrens og viskose har forbruket gått ned fra 1.6 ltr til ca 1 ltr på 100 mil.
Motoren har jo gått 175`så den trenger vel litt pleie etterhvert.
Men hva tror dere vil være best for en som må betale for alt arbiedet,
motorbytte eller overhaling? Blir nok ingen turbo da, så om noen har en gti motor liggende og slenge så hadde det vært interresant.
 #28162  av hmsilset

synes ikke du skal bytte motor jeg. 1 liter
pr 100 mil er en del,men det synes jeg du skal ofre.
kan hende det bare er en bagatell..?
Blir jo sinnsykt dyrt hvist du skal ordne ny motor
uten å gjøre arbeidet selv!

#28163  av jensi

Det er jo ingen garanti for at en annen motor er bedre.

Jeg hadde det samme problemet på min før jeg byttet stempelring sett.

Motoren var gått 175000 men var ikke slitt i det hele tatt.
Nye stempelfjærer og div pakninger fjernet oljeforbruket.

Jens

#28165  av hmsilset

Tony på forumet her har visst akkurat det
samme problemet.Blir det ikke dyrt å skifte dette da?

#28168  av CelicaTurbo

blir nok dyrt om man skal be Toyota om å bytte, men på slike jobber kan det lønne seg å bruke litt tid og be om hjelp fra personer som har gjort dette før og heller få det gjort billig på det viset.. er sikkert noen som er villig til å stille som konsulent og hjelpende hånd for en slump penger..

#28176  av Alexander G

En slump med penger skulle man alltid kunne avse til en hjelpende hånd, om det er i Bergen eller Stavanger spiller ingen rolle da jeg bor i Haugesund. I Haugesund skal en fyr ha 12000 for overhalingen, det var litt drøyt syntes jeg, derfor tenkte jeg på motorbytte.

Trenger forresten kanskje en ny dør og på førersiden. Jeg sto helt i ro utenfor Rema og ventet på at trafikken skulle løsne da en dame rygget rett i meg. :evil: Hengerfeste traff døren og lagde en kvass bulk.
Hun så meg ikke, bilen min var så lav! Like før eg knuste sidespeilene hennes, for hun har ikke akkurat bruk for dem virker det som.

#28184  av CelicaTurbo

hm, kjipt å bli rygget på da, men det er vel damen som må få ordnet den døren til deg vel?

#28188  av chris

Ingen tvil om hvem som har skyld da nei :) "for lav bil", den holder i hvert fall ikke. Så er nok hun som må punge ut ja ;)

Men kjipt likevel .. :?

#28226  av Alexander G

Nei hvem sin feil det var er greit nok, hun innrømmet alt på stedet og skrev det i skademeldingen, men jeg tenkte kanskje å tjene litt på det med å bare ta ut forsikringspengene og gjøre det selv. Få tak i ny dør og klesse den på, kan jo ikke være så alt for vanskelig. Får mye god hjelp av Erling og andre.