Tenkte jeg skulle foreta et oljeskift nå i romjulen, men jeg lurte på om det hadde noe for seg å bytte til litt tykkere olje nå som turboen viser tegn på at den er sliten.. tanken min er at tykkere olje kanskje minker slarken i aksiallageret i turboen og kanskje ikke renner bort like enkelt når motoren er stoppet? Men på den annen side blir den litt tykk når det er kaldt på vinterstid da.. jeg tenker ikke på noen ekstrem tykkhet da, jeg bruker 0w40 Mobil1 nå men har etterfyllt med 5w40 olje fra sommeren (brukt rundt 1/2-3/4 liter på den tiden), jeg lurte på om det var hensiktsmessig å bytte til 10w40 istedenfor 0 eller 5? Noen som har tanker om slikt?
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet