TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Racing clutch pÃ¥ MKIV manuell

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #232171  av Kilgallon

NÃ¥r man har montert en racing clutch og trykker inn clutchen, er det da vanlig at det kommer en slags skranglelyd fra clutchen?
 #232179  av FS-Styling.no

Ja, det er helt vanlig.... Ikke at jeg har testa min ennå, men har flere kompiser som har dette, og ja, det skrangler! Skal vel være sånn da... :-)

#232181  av Kilgallon

Men da er jo alt i den skjønneste orden da :D

#232190  av sindrejl

må høre clutchen til marcus.. skrangler som en gammel lada :P

#232208  av Kilgallon

Skrangler bra min også :wink:

#232229  av 95TT

Er det noen racing clutcher som ikke skrangler.. er visst normalt at det skrangler, noe med demping paa org. svinhjul og clutch.
Den Rps carbon/carbon clutchen med Cyn-R-G svinhjul er visst ikke saa ille braakete, men koster jo skjorta.. 2895$ men til gjengjeld taaler den mer enn noen supra i norge har benka saa det er vel ikke noe problem da.

#232242  av Kilgallon

Clutchen skrangler ikke når den står på tomgang.
Skal den være sånn? og at den bare bråker når jeg trykker inn clutchen..

#232332  av 95TT

ifølge amerikansk forum så er det helt normalt at det skrangler når du trykker inn clutchen når du slipper clutchen eller kjører i gir så skal det være stille.

#232333  av 95TT

synes det er litt dårlig at ikke noen kan lage clutch som ikke skrangler på en såpass dyr bil.. nesten flaut vettu å stå å skrangle i ett lyskryss med sånn en bil. folk tror vel sitt da.. :oops:

#232334  av 95TT

men må legge til at jo mer letta svinghjulet er (fidanza e.l) jo mer skrangler det.

#232339  av sindrejl

95TT skrev:synes det er litt dårlig at ikke noen kan lage clutch som ikke skrangler på en såpass dyr bil.. nesten flaut vettu å stå å skrangle i ett lyskryss med sånn en bil. folk tror vel sitt da.. :oops:
Litt av samme greia med at jo mer hårete bremser du har jo mer piper det når du kommer inn mot lyskryss :D Må nesten bremse bare med brekket i byer for å ikke "drite seg" helt :D

#232460  av Kilgallon

95TT skrev:synes det er litt dårlig at ikke noen kan lage clutch som ikke skrangler på en såpass dyr bil.. nesten flaut vettu å stå å skrangle i ett lyskryss med sånn en bil. folk tror vel sitt da.. :oops:
Det burde man ha klart.
 #232470  av bjornalf

har trd twinplate kittet med svinghjul.... den bråker ikke noe mer enn original clutchen.. litt skrangling på tomgang... den tåler jo 800 hk så er jo en grei racing clutch som ikke bråker særli

#232847  av 95TT

litt feil a si at den taler 800 hester, for det er momentet som clutchen skal takle. en orginal supra clutch klarer ogsaa 800 hester om momentet er lavt nok.. droy pastand, men det var bare for aa understreke at det er momentet som gjor at clutchen slipper/slurrer, som regel sa henger effekt aa moment litt hand in hand, men fortsatt er det momentet som clutchen skal klare. naar massedempingen paa orginale svinghjul clutch systemet paa suprane blir gamle saa skrangler det litt, men skal ikke gjore det for a si det sann.. skrangler ingenting pa min, men sa har min clutch og svinghjul bare 30 000km paa nakken sa det skulle bare mangle, dessuten er nok trd clutchen din litt hardere enn orginalt.. pedal foeling altsa. RPS c/c clutchen klarer 1000hk+ og lett som smoer. men alt til sin pris. det er jo droyt aa legge 3000 dollar i clutch, enda verre med tilton som er enda dyrere. :P

hadde engelsk tastatur derfor a og oe.. :P mangler noen taster her.

#233275  av bjornalf

95TT skrev:litt feil a si at den taler 800 hester, for det er momentet som clutchen skal takle. en orginal supra clutch klarer ogsaa 800 hester om momentet er lavt nok.. droy pastand, men det var bare for aa understreke at det er momentet som gjor at clutchen slipper/slurrer, som regel sa henger effekt aa moment litt hand in hand, men fortsatt er det momentet som clutchen skal klare. naar massedempingen paa orginale svinghjul clutch systemet paa suprane blir gamle saa skrangler det litt, men skal ikke gjore det for a si det sann.. skrangler ingenting pa min, men sa har min clutch og svinghjul bare 30 000km paa nakken sa det skulle bare mangle, dessuten er nok trd clutchen din litt hardere enn orginalt.. pedal foeling altsa. RPS c/c clutchen klarer 1000hk+ og lett som smoer. men alt til sin pris. det er jo droyt aa legge 3000 dollar i clutch, enda verre med tilton som er enda dyrere. :P

.
http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... drivetrain

800 hk.. jepp å sikkert noe høyere moment..! siden dette ofte er gjenganger med supra høyere moment enn hk ;)