Side 1 av 2
Racing clutch på MKIV manuell
Legg innLagt inn:03 apr 2007 17:24
av Kilgallon
Når man har montert en racing clutch og trykker inn clutchen, er det da vanlig at det kommer en slags skranglelyd fra clutchen?
Heisann!
Legg innLagt inn:03 apr 2007 17:47
av FS-Styling.no
Ja, det er helt vanlig.... Ikke at jeg har testa min ennå, men har flere kompiser som har dette, og ja, det skrangler! Skal vel være sånn da...

Legg innLagt inn:03 apr 2007 17:51
av Kilgallon
Men da er jo alt i den skjønneste orden da

Legg innLagt inn:03 apr 2007 18:21
av sindrejl
må høre clutchen til marcus.. skrangler som en gammel lada

Legg innLagt inn:03 apr 2007 20:02
av Kilgallon
Skrangler bra min også

Legg innLagt inn:03 apr 2007 20:28
av 95TT
Er det noen racing clutcher som ikke skrangler.. er visst normalt at det skrangler, noe med demping paa org. svinhjul og clutch.
Den Rps carbon/carbon clutchen med Cyn-R-G svinhjul er visst ikke saa ille braakete, men koster jo skjorta.. 2895$ men til gjengjeld taaler den mer enn noen supra i norge har benka saa det er vel ikke noe problem da.
Legg innLagt inn:03 apr 2007 20:58
av Kilgallon
Clutchen skrangler ikke når den står på tomgang.
Skal den være sånn? og at den bare bråker når jeg trykker inn clutchen..
Legg innLagt inn:04 apr 2007 08:21
av 95TT
ifølge amerikansk forum så er det helt normalt at det skrangler når du trykker inn clutchen når du slipper clutchen eller kjører i gir så skal det være stille.
Legg innLagt inn:04 apr 2007 08:24
av 95TT
synes det er litt dårlig at ikke noen kan lage clutch som ikke skrangler på en såpass dyr bil.. nesten flaut vettu å stå å skrangle i ett lyskryss med sånn en bil. folk tror vel sitt da..

Legg innLagt inn:04 apr 2007 08:25
av 95TT
men må legge til at jo mer letta svinghjulet er (fidanza e.l) jo mer skrangler det.
Legg innLagt inn:04 apr 2007 09:40
av sindrejl
95TT skrev:synes det er litt dårlig at ikke noen kan lage clutch som ikke skrangler på en såpass dyr bil.. nesten flaut vettu å stå å skrangle i ett lyskryss med sånn en bil. folk tror vel sitt da.. 
Litt av samme greia med at jo mer hårete bremser du har jo mer piper det når du kommer inn mot lyskryss

Må nesten bremse bare med brekket i byer for å ikke "drite seg" helt

Legg innLagt inn:04 apr 2007 17:07
av Kilgallon
95TT skrev:synes det er litt dårlig at ikke noen kan lage clutch som ikke skrangler på en såpass dyr bil.. nesten flaut vettu å stå å skrangle i ett lyskryss med sånn en bil. folk tror vel sitt da.. 
Det burde man ha klart.
trd clutch
Legg innLagt inn:04 apr 2007 17:15
av bjornalf
har trd twinplate kittet med svinghjul.... den bråker ikke noe mer enn original clutchen.. litt skrangling på tomgang... den tåler jo 800 hk så er jo en grei racing clutch som ikke bråker særli
Legg innLagt inn:06 apr 2007 21:50
av 95TT
litt feil a si at den taler 800 hester, for det er momentet som clutchen skal takle. en orginal supra clutch klarer ogsaa 800 hester om momentet er lavt nok.. droy pastand, men det var bare for aa understreke at det er momentet som gjor at clutchen slipper/slurrer, som regel sa henger effekt aa moment litt hand in hand, men fortsatt er det momentet som clutchen skal klare. naar massedempingen paa orginale svinghjul clutch systemet paa suprane blir gamle saa skrangler det litt, men skal ikke gjore det for a si det sann.. skrangler ingenting pa min, men sa har min clutch og svinghjul bare 30 000km paa nakken sa det skulle bare mangle, dessuten er nok trd clutchen din litt hardere enn orginalt.. pedal foeling altsa. RPS c/c clutchen klarer 1000hk+ og lett som smoer. men alt til sin pris. det er jo droyt aa legge 3000 dollar i clutch, enda verre med tilton som er enda dyrere.
hadde engelsk tastatur derfor a og oe..

mangler noen taster her.
Legg innLagt inn:09 apr 2007 18:31
av bjornalf
95TT skrev:litt feil a si at den taler 800 hester, for det er momentet som clutchen skal takle. en orginal supra clutch klarer ogsaa 800 hester om momentet er lavt nok.. droy pastand, men det var bare for aa understreke at det er momentet som gjor at clutchen slipper/slurrer, som regel sa henger effekt aa moment litt hand in hand, men fortsatt er det momentet som clutchen skal klare. naar massedempingen paa orginale svinghjul clutch systemet paa suprane blir gamle saa skrangler det litt, men skal ikke gjore det for a si det sann.. skrangler ingenting pa min, men sa har min clutch og svinghjul bare 30 000km paa nakken sa det skulle bare mangle, dessuten er nok trd clutchen din litt hardere enn orginalt.. pedal foeling altsa. RPS c/c clutchen klarer 1000hk+ og lett som smoer. men alt til sin pris. det er jo droyt aa legge 3000 dollar i clutch, enda verre med tilton som er enda dyrere. 
.
http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... drivetrain
800 hk.. jepp å sikkert noe høyere moment..! siden dette ofte er gjenganger med supra høyere moment enn hk
