TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 vedlikehold

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #28263  av cameleon

Har nå skrevet ned ei lang liste over fremtidige modifikasjoner. Forhåpentligvis så vil jeg ha bilen i den stand som jeg øsnker i rundt 40 års alderen hehe.

Men jeg lurer på noen ting her. Har som sagt en 90model mr2, og jeg vet ikke hvor mye som er gjort på den utenom det som står i service papirene. Bilen min er faktisk veldig vedlikeholdt gjennom årene. Nå er det ikke lenge før nåla har passert 190k km. Så jeg lurer litt på hva jeg bør gjøre med den. Demperne ble skiftet for en 5 år siden ca. Orginale dempere samt fjærene. Clutchen ble byttet sommeren som var. Regiserreima skal jeg skifte nå til våren.

Er det noen andre spesielle ting jeg burde ha skiftet på bilen nå som den har gått så langt og er såppas gammel?

#28268  av bose

Bare sjekk små tinga du.En bra vedlikeholt Toyota som du har går i evigheter

#28272  av Hobbes

Skifte kjøleveske? Bremseveske? Prevantiv understellsbehandling? Ellers så kommer det vel an på hvor kresen du er, men foringene begynner kansje og bli slitt?

#28273  av bose

kanskje du burde ta en sjekk på bremser ,oljeforbruk på motore og evt rust under.

#28283  av cameleon

Var mye bra der ja :) Takk for hjelpen :wink:

#28284  av Mr2 Mk2

Så er det jo evt andre "små" elementære ting som å smøre dørhengsler låser etc..Og ikke bare med rustfjerner etc men "gris" også.Slark i dørhenglser er noe hærk,også låser og "henglsene" i bagasjelokket og slikt.Gjerne skrape rusten som nok har dannet seg på skivene.Og smøre inn gummien i rundt dører soltak etc,så den ikke mørkner.
Dette er jo bare små enkle ting som er fikset på et blunk,men kan spare deg for arbeid senere.

Ellers er det jo det som andre har nevnt,skift kjølevæske om den er gammel for da mister den,den "rustfjernende" egenskapen.