TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferrari girskift

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #28293  av Gossi

Hey!
Er det mye trøbbel å få slik Ferrari-girskifter på min Mr2 MKII?
Synes dette ser pent ut, men det er kanskje ikke verdt bryet?

#28297  av sindrejl

sånn bak rattet? må jo ha automatkasse da..

#28299  av hobnob

er vel en slik en man bruker rundt girstanga... slik at man får spor som man setter giret i, denne er da gjerne i chromma metall

tror ikke det er komplisert, men tror girspak tingen koster ca 1200kr.. hvis jeg ikke husker helt feil så er det en som har prøvd og selge en sånn en her på forumet. søk og du finner kanskje den

#28300  av Gossi

det er slik hobnob mener... Skal ut på leting nå... :shock:

#28302  av CelicaTurbo

Eneste stedet jeg vet om som har dette er Silo fra det amerikanske MR2-forumet (tysker) som driver http://www.mr2specials.net

http://www.ndh.net/home/bertakis/shifter.htm

Aner ikke hvordan service eller leveringstid er men prisen så ikke ille ut.. €150, muligens med noen tilleggsdeler nødvendig?

#28311  av sindrejl

aah.. cute

#28312  av chris

Mener jeg husker jeg så noe sånn lignende, bare penere, på Ebay en gang...

#28325  av Zorin

noen som vet om dette er brukelig på celica mk5 og om det er stress og montere??

#28327  av CelicaTurbo

den passer nok ikke på Celica sånn uten videre, men det er jo mulig det kan tilpasses.. eventuellt at du finner eget slikt kit for Celica? :)

#28336  av Gossi

Er Kjetil Marken her da? Veldig fin den som sitter i hans bil. Den hos Silo så veldig billig ut, men det er kanskje bildekvalitetens skyld?

#28341  av CelicaTurbo

Han kaller seg "Makken" på forumet men han har ikke vært noe aktiv enda, send ham en PM så får du gjerne svar :) Men han kjøpte bilen med denne installert så det er gjerne ikke så mye han kan svare på egentlig..

#28347  av sindrejl

hmm.. hadde jeg hatt stål girspake i min bil er jeg sikker på hånda mi hadde fryst fast.. kalde jeklige trøndelag :(

#28352  av cameleon

sindrejl skrev:hmm.. hadde jeg hatt stål girspake i min bil er jeg sikker på hånda mi hadde fryst fast.. kalde jeklige trøndelag :(
Jeg har stålgirkule. når det er kaldt så må jeg bryke votter/hansker for å gire hehe. prøver desperat og finne min gamle girkule i skinn, men finner den ikke :cry:

#28386  av @lpher

Cameleon/Sindre:

Dere har ikke komplett Defa WarmpUp pakke dere nei? ;-)

DET er godt og varmt det...om morran...når naboene strever med stålisen på frontruta... ;-)

BTW...Supran står i garasje i tillegg da ;-)

@lpher