TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal kjøpe ny bil !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #28306  av Remi

Jeg skal kjøpe meg ny bil til under 110000 noen brae forslag
?? skal selfølgelig være en toyota =) men vet ikke kor bra bil får man for den summen ? noen ider?

#28307  av Mr2 Mk2

spørs litt hva du ser etter...Du kan jo få en Celica mk5 eller mk6 da,men hadde jeg hatt valget hadde jeg tatt en Mr2.Eller en AE86 og endel peng til overs for modifikasjoner.Men du er liksom litt i grenseland syns jeg,hadde tatt opp et lite lån jeg og kjøpt Celica Cs,gt4 eller Mr2 Turbo.Personlig Mr2 Turbo.
Men nå var ikke det spørsmålet ditt,men svipp rett inn på http://www.autodb.no/bil da får du vertfall en pekepinn.Ellers er det jo alltids en hel del "kjedelige" biler å velge mellom også da,men det er vel utelukket..

#28309  av chris

Som det sies her, får man både celicaer og mr2er for den prisen.. men man kan ikke være garantert at den er strøken om man legger seg på under 110.000. Har ikke fullt så kjennskap til celicapriser, men får vel en brukbar 90-91 MR2 til den prisen. For en strøken 92 eller nyere må man litt høyere i pris. Turbo får du normalt ikke til under 110k, med mindre man er griseheldig og snubler borti et eksemplar.. Men da igjen er spørsmålet HVORFOR den i så fall er så billig ;)

PS. Kan spare en del penger ved å importere fra utlandet.

Hei

#28314  av hmsilset

Denne her f.eks koster 110.918 ferdig fortollet.
Finn deg en 90-91 modell.FÃ¥r lett en til 90.000----
:P Slipper unna litt avgifter på 90 modellen pga vekta og
at den er 14 år gammel straks.Får en i januar fra belgia
til 95000.Men reisa koster jo da :?
Vedlegg
Finner mange sånne i utlandet.Dette var den første jeg fant sammen med 30 andre akkurat nå
Finner mange sånne i utlandet.Dette var den første jeg fant sammen med 30 andre akkurat nå
90mod 115000km.jpg (8.97 kiB) Vist 4356 ganger

#28318  av Goose

Remi:
bidne bil på nesbyne har en Celica 1996 modell sølv som har gått 77 000 til 129 tusen, du kan kanskje prute den ned til 120 tusen.

Det er lik bil ejg hadde før og hvis du ikke er optatt av masse hk så er dette en ypperlig bil for deg.

117 hk på en 1.8l er kanskje litt lite for noen, men jammen hadde jg mye morro med den... :)

Si ifra om du er interesert så kan jeg prøvekjøre bilen i morra ...

#28321  av chris

Goose skrev:Remi:
bidne bil på nesbyne har en Celica 1996 modell sølv som har gått 77 000 til 129 tusen, du kan kanskje prute den ned til 120 tusen.

Det er lik bil ejg hadde før og hvis du ikke er optatt av masse hk så er dette en ypperlig bil for deg.

117 hk på en 1.8l er kanskje litt lite for noen, men jammen hadde jg mye morro med den... :)

Si ifra om du er interesert så kan jeg prøvekjøre bilen i morra ...
Jeg hører folk sier Celica 1.8 er litt slapt :)
kanskje bedre å kjøpe en litt eldre modell, og få 2 literen?
 #28342  av Morten

Remi skrev:Jeg skal kjøpe meg ny bil til under 110000 noen brae forslag
?? skal selfølgelig være en toyota =) men vet ikke kor bra bil får man for den summen ? noen ider?
Du sier egentlig ikke så mye om hva du er på utkikk etter... Hva er det viktigst for DEG? Masse krefter? Pent utseende? Praktisk? Baksete? osv... Smaken er som baken, så det er ikke så lett å komme med gode forslag uten å vite litt mer.. Jeg kjører MR2 mkII selv og har ingen problemer med å anbefale denne bilen til andre. Det burde også gå an å få tak i et ok eksemplar til prisen du nevner. Men dersom du er avhenging av litt plass (og helst baksete) bør du nok gå for noe annet.

De Toyotaene jeg har sans for innenfor denne prisklassen er: MR2 MkII og MkI, Celica, Supra (er ikke sikker på hva MkIII ligger på men tror den er innenfor...), AE86 (den siste Corolla med bakhjulstrekk, ble ikke solgt ny i Norge), og tro det eller ei Yaris! :wink:
 #28360  av Remi

vell det trenger ikke og være baksete.. skal selfølgelig se pen ut, skal ha en motor som går rimelig bra kan eventuelt trimme :P kan jo gå opp i pris men tenkte æ skulle bruke en del peng på og fikse den litt.. kan strekke meg opp til 160-170000 men da blir det verre me forbedringer..
hjalp det litt på?
 #28362  av Mr2 Mk2

Remi skrev:vell det trenger ikke og være baksete.. skal selfølgelig se pen ut, skal ha en motor som går rimelig bra kan eventuelt trimme :P kan jo gå opp i pris men tenkte æ skulle bruke en del peng på og fikse den litt.. kan strekke meg opp til 160-170000 men da blir det verre me forbedringer..
hjalp det litt på?
For meg høres det ut osm du trenger en Mr2 Mk2 kanskje til og med Turbo :wink:
 #28365  av TOYPARTS

Remi skrev:vell det trenger ikke og være baksete.. skal selfølgelig se pen ut, skal ha en motor som går rimelig bra kan eventuelt trimme :P kan jo gå opp i pris men tenkte æ skulle bruke en del peng på og fikse den litt.. kan strekke meg opp til 160-170000 men da blir det verre me forbedringer..
hjalp det litt på?
Halloen
Du får jo 89supra turbo til ca90000,- om du henter den selv, og da har du jo en del penger igjen til mod, litt eksos, fcd og boostcontroller, så er du i 300-330hk

MVH Erik
 #28366  av Mr2 Mk2

TOYPARTS skrev:
hjalp det litt på?
Halloen
Du får jo 89supra turbo til ca90000,- om du henter den selv, og da har du jo en del penger igjen til mod, litt eksos, fcd og boostcontroller, så er du i 300-330hk

MVH Erik
Høres heller ikke så dumt ut! :wink:
 #28376  av Remi

vet ikke så mye om supra.. ka skal man se etter noen spesielle feil på supra som e kjekk og vite om

#28377  av @lpher

Høres ut som du trenger en mkII MR2 Turbo eller en mkIII Supra Turbo spør du meg ;-)

@lpher
 #28378  av Remi

vet ikke så mye om supra.. ka skal man se etter noen spesielle feil på supra som e kjekk og vite om
 #28381  av @lpher

Remi skrev:vet ikke så mye om supra.. ka skal man se etter noen spesielle feil på supra som e kjekk og vite om
Er ikke meg som er den rette bukkenebruse når det gjelder mkIII...så vi før høre om noen av (Supra) mkIII ekspertene her inne har noe å tilføye? ;-)

@lpher