TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan montere bc i motorrommet?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #234026  av Gt-4-Ever

Har en apexi avc-r1 som jeg holder på å montere..kan dere si meg hvor de forskjellige slangene og ledningene skal kobles på? Gjerne bilder evt link med beskrivelse.

Bil st185 Gt-4

Takker for svar!

#234045  av Daniel_hoy

Et par tips :

SØK på forumet.
Les bruksanvisning.

Kort fortalt. Koble til til solenoiden på slangen (turbo to waste gate hose på bildet) mellom turbo og actuatoren(Den klokka som er skrudd fast på turboen)
Så skal det sikkert en vakumslange fra innsuget til controlleren. Den blir ofte koblet inn på slangen til den orginale turbotrykksmåleren. (Venstre hjørne mot cupèen.) Og strøm til kontrolleren finner du vel en plass inne i dashbordet. Bare å måle seg fram.

Og plugg T-VSV

Bilde

Lykke til :wink:

#234054  av Gt-4-Ever

hvor er den origianle Boost Pressure solenoiden valven?

#234083  av Daniel_hoy

Gt-4-Ever skrev:hvor er den origianle Boost Pressure solenoiden valven?
Ikke tenk på det. Kapp slangen som vist på bildet og plugg den. Og monter inn solenoiden som følger med på den slangen som går fra turboen til actuatoren.

Men den orginale ligger vel på baksiden av motoren. Du kan følge røret/slangen viss du vil finne den

#234091  av Gt-4-Ever

hvor kan jeg plassere den nye boostventilen?

#234101  av Daniel_hoy

Der har jeg plassert min. Skulle plasseres tørt og ikke varmt uten at det ble for lange slanger. Så det var den beste plassen jeg fann.
Vedlegg
kontroller.jpeg
kontroller.jpeg (138.6 kiB) Vist 147 ganger

#234141  av Gt-4-Ever

Takk for hjelpen. :) Nettopp ferdig med montering. :D Håper jeg får start i morgen..

#234153  av a man in the nude

Har nettop begynt å bruke apexi avc-r, og må si jeg er fornøyd så langt. Du skriver at du har Apexi avc-r1. Har ikke hørt om avc-r1...men om det er den samme som avc-r må du bare sende et pm om du får problemer. Var ganske grei å montere, og har mange tøffe funksjoner :D