CelicaTurbo skrev:Både MR2 mk2 og Celica mk5 fikk vel produksjonsstart i 89 og jeg trodde ihvertfall noe MR2'er ble solgt sent i 89 men det er jo så klart ikke en kjeft som selger disse som 89-modeller da 
Stemmer nok det....men nå er ikke bilfabrikantene akkurat kjent for å benytte det samme kalenderen som oss andre da...
En bil produsert sent (fks aug-sept) i 89 vil være en 90 model ifølge produsenten....men en 89 ifølge norske instanser....OM du rekker å registrere den før nyåret that is...
Som et eksempel....Celican min var laget i aug 90...førstegangs reg i des. 90....men i følge Toyota så var det en 91...og hadde dennes spesifikasjoner....mens ifølge det norske 'biltilsynet' så er det jo en 90 modell...
Så jeg har tilovers å støte på en 89 modell ST182 ihvertfall
EDIT: Sjekket litt produksjons start/stop på noen modeller...(Toyotas offisielle tall...slik at både LHD og RHD biler er inkludert

)
Må vel presisere at det er produksjonsdatoer som er oppgitt nedenfor...og de vil 'i følge mine teorier'...ref ovenfor....avvike noe fra de 'årsmodellene' vi har
MR2:
mk1 - Juni 84 tom. September 89
mk2 - Oktober 89 tom. Oktober 99
mk3 - Oktober 99 ->
Celica:
mk5 - September 89 tom. September 93 (gjelder ikke GT4/GT4 CS)
mk6 - Oktober 93 tom. September 99 (gjelder ikke GT4)
mk7 - September 99 ->
@lpher