TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra mkIV Köpguide i siste Bilsport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #28679  av @lpher

Gikk nesten glipp av dette.... ;-) Var litt tidlig ute på jobb i morrest, så jeg stakk innom den lokale Statoil'n og tok med meg en GoMorgen (vanilje offcourse ;-) )...og siste nummer (desember) Bilsport...sånn for kjedsomhetens skyld...tilfeldigvis...kjøper det vel ganske så sjeldent ;-) ...satt å bladde litt...og snubla rett på "köpguide Supra" ....artig lesning da ;-)

Var vel en og annen småfeil, men generelt en artikkel slik man venter å finne den i Bilsport... ;-)

@lpher

#28753  av Ninjamannen78

Såpass. Det her de jo hatt før, tre fire år siden ca, var det noe nytt(ig)?

#28765  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Såpass. Det her de jo hatt før, tre fire år siden ca, var det noe nytt(ig)?
Ifølge lista deres...så har de hatt en köpguide på Supra i nummer 19. 1999 ja....vet ikke...men jeg antar at det er mye av det samme...med litt oppdatert info kanskje? ;-)

Aldri solgt ny i sverige...begrenset antal tilgjengelig tilsalgs...finnes med eller utan turbo...(de nevner ikke noe om at NA'n kun ble solgt i USA)....400nM allerede ved 1300rpm...og toppar på 441nm ved 4800rpm/330hk ved 5600rpm...0-100kmt på 5,1/5,8 man/auto (hvilket er lavere enn hva Toyota selv hevder)...i praksis..'liten skildnad' på auto/manual...mycke bykjörning/kötrafik...kjøp auto...mest aktiv kjörning på 'lagom krokiga väger' (LOL ;-) ) kjøp manuell...velbalansert chassi...massiv veightsaving...ABS'ens G-sensor er nevnt...rattet har nok ikke fått noen skjønhetspris...masse utstyr...ikke bare dyr i innkjøp...også dyr i drift, men laangt billigere en tilsvarande sportbilar som Porsche + div andra...nypris i sverige på en 93 Supra TT anslår de til 500-500' SKR....kostar nu begagnat 225-275' SKR...få biler er så takksamma att trimma...BPU nevnes...maks 500hk omtrent på auto-lådan...den manuelle lkarar lite til...dyr försäkring..om man er ung...

Ellers? i tillegg til det vanlige Supra-preiket så går den ikke spesielt i dybden akkurat...men det ser ut som om de blander mye med euro/us, og litt med, japan-spec ;-)

All in all? ...ikke no som vi ikke visste fra før ihvertfall ;-)

@lpher

#29650  av @lpher

Ser ut til at jeg har glemt å takke for denne :)

Thanx for sharing....jeg har den selv...men det er greit å ha den lagret på disk for future reference :D

@lpher

#29661  av MRQuoc

no problem at all , my pleasure 8)
kanskje jeg skulle skifte den over til PDF , som er litt mer håndterlig for Web
 #29663  av sindrejl

@lpher skrev:Gikk nesten glipp av dette.... ;-) Var litt tidlig ute på jobb i morrest, så jeg stakk innom den lokale Statoil'n og tok med meg en GoMorgen (vanilje offcourse ;-) )...og siste nummer (desember) Bilsport...sånn for kjedsomhetens skyld...tilfeldigvis...kjøper det vel ganske så sjeldent ;-) ...satt å bladde litt...og snubla rett på "köpguide Supra" ....artig lesning da ;-)

Var vel en og annen småfeil, men generelt en artikkel slik man venter å finne den i Bilsport... ;-)

@lpher
flørtende humør idag, eller bare fått noe på øyet? :lol:

#29668  av PÃ¥l

En ting jeg la merke til, var at den har originalt en frontspoiler som justerer seg automatisk når farten blir mer enn 90 km/t. Det ante jeg ikke. Stemmer dette?

#29678  av chris

Pål skrev:En ting jeg la merke til, var at den har originalt en frontspoiler som justerer seg automatisk når farten blir mer enn 90 km/t. Det ante jeg ikke. Stemmer dette?
Ja, men ikke alle utgaver som har dette. På @lpher sin er det ikke sånn.

#29681  av @lpher

chris skrev:
Pål skrev:En ting jeg la merke til, var at den har originalt en frontspoiler som justerer seg automatisk når farten blir mer enn 90 km/t. Det ante jeg ikke. Stemmer dette?
Stemmer det ja...den og vingen er det eneste Supran min mangler av utstyr som var å få originalt på Supran.

Egentlig litt snodig det dær....for jeg var under the impression at alle euro supra'ene hadde dette...but noooo, not mine! ;-)

@lpher

#29686  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:
Stemmer det ja...den og vingen er det eneste Supran min mangler av utstyr som var å få originalt på Supran.

Egentlig litt snodig det dær....for jeg var under the impression at alle euro supra'ene hadde dette...but noooo, not mine! ;-)

@lpher
Du får legge deg frempå panseret i 90+ og titte under. kanskje du bare ikke har sett den :mrgreen: :mrgreen:

#29793  av @lpher

chris skrev:
Du får legge deg frempå panseret i 90+ og titte under. kanskje du bare ikke har sett den :mrgreen: :mrgreen:
Minn meg på det neste gang vi er ute å cruiser...så kan du få lene deg frempå panseret å se selv ;-)

@lpher

#29806  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:
Minn meg på det neste gang vi er ute å cruiser...så kan du få lene deg frempå panseret å se selv ;-)

@lpher
Sounds like a de... heeeeeeey.. :P

#29816  av PÃ¥l

Betyr det at spoileren og vingen bare var ekstrautstyr? Hard to believe at spoileren var ekstrautstyr da... Eller har forrige eier bare fjernet begge?