TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dyser til waterspray pÃ¥ ic

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #237241  av larsst185

noen som vet hvor man kan få tak i dyser som forstøver fint nok til at jeg kan bruke dem til waterspray på ic?tenkte på dysene til lyktespylinga men er redd ikke dem er gode nok.

#237245  av Tomera

Har dette orginalt bak fagern på CSen.. Prøv og få tak i ett sett fra en slik bil...

#237246  av donk2k

Hva tror du om gamle bensin dyser? Det er jo å få tak i fra overalt...
De trenger muligens veldig høyt trykk for å forstøve, men det vil vel alle dyser trenge :?: større spredning/forstøvning ---> mere motstand i dysa ---> trenger høyere trykk?

Edit: Ser nå at jeg var for treig. Bensinduser krever uansett MYE modding iforhold til å kjøpe ferdig sett...

#237274  av larsst185

se dær ja.er jo bare å bestille :D

#237281  av a man in the nude

Har selv en cs, og har lenge vurdert å aktivere denne funksjonen...men har lurt på om noen vet om en to-delt tank i a-la samme form som spyleveske-tanken er å få tak i? Hvis man hadde en to-delt tank så kunne man bytte mellom vanlig-spyleveske til lyktene, og vanlig vann ( med frostveske, eller noe mer aktuelt??? ), og samtidig bruke samme pumpe. Vet ikke om vann & frostveske har bedre fordampning-ekenskaper ( ett utrykk jeg kom på etter ett større inntak av Jack-Daniles ) :D i forhold til vann & spyleveske? I såfall hadde en to-delt tank vært å foretrekke.

#237294  av ST205RR

vist resonans boxen til det orginale luft filteret enda er der går det fint å modifisere denne med litt silikon, til en vann tank for icws :D (den tar ca 4-5 liter )

monterte en spylemotor oppå denne med slange fra tanken til dysene og kobla meg på ledningene til bryteren til lyktespylerne funker fint det :D

#237305  av Tomera

Du kan jo også koble lyktespylerne rett på dette systemet! Husk at spylerveske inneholder alkohol, og vil dermed holde en lavere temp enn vann. Og man trenger jo kun denne funksjonen på bane, så da må man da kan ofre litt spylerveske, eller bare bruke vann i systemet.
Eneste som er domt, er jo at lyktene må være oppe for at lyktespylerne skal fungere. Må da gå ant og koble ut denne foriglingen?
Stili gadget iallefall :D

#237729  av GT4 CS

Kjøp spylerdyser fra en volvo v70 f.eks, de har nydelig spredning :)

#238261  av larsst185

Det ser ut på delefilmen som om dette bare er røret og evt slanger.Ser ingen dyser!?Kommer vel kansje ikke helt fram av bildet eller?

#238315  av ST205RR

jo alt er med i det settet ! (3 dyser) løp å kjøp :D

#239958  av larsst185

Da kom settet i dag :) Funker som fy.Eneste er at jeg syns ikke de forstøver noe særlig å de lekker når lyktespyler motoren ikke går.Tro om det skal være en slags ventil på slangen?