TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toppakning?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #237593  av joachim_j

Hei.
Var på naf test med bilen og der fant de eksos i kjølevannet,må sannsynligvis bytte toppakning snart.Men vil kjøpe en som tåler litt mer enn den originale.Noen som har forslag på Hvilken type og ca pris?

#237682  av wickeddark

Hvilken motor?

Er det 3sgte så kjøpte jeg TTE. Fikk en epost addresse fra en kar på forumet her, men den finner jeg selvsagt ikke igjen. Den kosta 800,-

Min ble ikke helt tett da jeg ikke kjøpte studs. Så ett tips er å gjøre akkurat det.

#237931  av joachim_j

det er en 3sgte motor ja.Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt den toppakningen?.Er det mulig å gjøre det privat,hvis jeg får hjelp av en som har peiling?

#237938  av joachim_j

Kan dette også være grunnen til at bilen går dårligere?

#237940  av larsst185

TTE pakning får du om du sender en mail til:

Florian.Bachus@toyota-f1.com

Du kan velge om du vil ha 1,2 eller 1,4 mm,Begge funker helt fint men om du skal plane toppen litt (anbefales) ville jeg gått for den på 1,4mm.

#237946  av joachim_j

takk for tipset.blir greit å få ordnet det,så jeg kan få litt mer fart i den.
Hvor mye holdbare hk kan få ut av en 3sgte

#237948  av larsst185

Det er alt etter på hvor mye du oppgraderer det.Om du har stålpakning og studs og ellers holder bensin/luft blanding under kontroll så skal det vel gå med mellom 250 og 300.275 å jeg kan vel kaaansje driste meg til å si 300 er et absolutt maks for hva som er mulig med standard ecu,dyser osv.Motoren mekanisk tåler fint mye mer hvis alt annet er i orden.Er ikke hk og krefter i den forstand som knekker motoren men for mye ladetrykk (mager blanding) og eller agressiv tenning.

#237958  av joachim_j

det er såpass ja.det høres jo bra ut.men man må vel få ekspert hjelp for i få stilt det inn helt riktig?.et datasprut er vel også helt nødvendig eller?

#238084  av celica_st185

hadde ingenting datasaprut montert den gangen, men er nok en stor fordel å ha det ja :) Stål-toppakning bør du vel også ha når du kommer opp i såpass mye hester, men skal gå å kjøre 300 uten det vil jeg tro...

#238090  av larsst185

Hadde du smidde stempler og 1,6mm pakning?skaffer deg jo isåfall en liten buffer der.

#238098  av joachim_j

men er den tte toppakningen stål?eller er det mye dyrere?har lite peiling,må mase litt..

#238100  av larsst185

Den er en flerlags stålpakning.flere jeg kjenner har tte mens jeg har hks,jeg klart ikke å se forskjell på utførelsen på disse to.

#238101  av larsst185

Skaff deg arp studs mens du er i gang.de har ok pris på bjørnstad bil.