TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Deff. styresnekke?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #237854  av WaxFraq

heppsan!
da er vi på god vei inn i mai, å nærmere sommer og sol!

det ser da desverre ut til at jeg har greid å slitt ut styresnekka på mr2'n..
rattet rister når jeg bremser ned kraftig, å likeledes når jeg passerer
70-80 km/t...
trodde kanskje det var hjullager, men det er ikke bevegelse når jeg "river" i topp og bunn på hjulet (da høyre fram..)
kun når jeg "river" midt på liksom..

prøvde å sjekke om det var styrekula som hadde tatt turen, men det virka som at det var lenger inn..

noen som har vært oppi det samme? og eventuellt hvor mye dette koster..er jo drit ubehagelig å kjøre med, så det er liksom ikke enten eller..men hva jeg skal regne med liksom..!

(dem fant faan ikke dette på eu kontrollen...men dok. på ratt, eksos og senkesett, det var ikke noe problem..!!!!) :? :shock:

på forhånd takk!!! :D

#237878  av Mr2Even

Det kan ikke være uballanse i bremse-skivene dine da?

#248828  av sexten

Dette høres ut som defekt styresnekke ja. Om rattet i tillegg har litt "vandring" når du svinger så er det 100% sikkert:) Usikker på pris, men vil tippe noen tusinger inkludert arbeid.

#248836  av CelicaTurbo

eller indre styreledd?

#248857  av OrIoN89

Har bytta tannstaget mitt, og det kom på 9K (!) desverre. Husk å få riktig tannstag, da det finnes US, EU og Japansk versjon. Til informasjon; Jeg fikk feil først :?

Edit: Jeg merket at den var defekt ved at bilen sporet veldig, men måtte bytte den i ovedgrunn av biltilsynet satt det på en mangellapp.

#248862  av Larsen

Tror det er er like greit å overhale styrestager isåfall. Er ikke så alt for vanskelig.