TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Clutch anbefaling ST185

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #238753  av Tomera

Hei. Jeg tenker på og oppgradere clutchen, da denne allikevell må byttes om ikke så lang tid. Har gjordt litt BPU, som oppjustering av trykk, 3'' ekso, nytt filter og div. MEn det er mulig det blir mere med tiden.
Bruker bilen daglig og stort sett kun til gatebruk.
Hvilken sinterclutch vil dere anbefale til meg? Har kikket litt på RPS clutchene som Toyparts selger, og ser han har de i forskjellige varianter. Noen som har formeninger eller erfaringer med disse?

- Toyparts

#238879  av larsst185

en sinterklutch er ikke alltid det beste sånn slittasje messig.en clutch med organisk belegg har du mye lengre.

#238883  av Tomera

larsst185 skrev:en sinterklutch er ikke alltid det beste sånn slittasje messig.en clutch med organisk belegg har du mye lengre.
Okei. Men vil ha en clutch med litt tak i også. Prøvd biler med sinter, og likte det veldig gått.

#238897  av Kanakkas

larsst185 skrev:en sinterklutch er ikke alltid det beste sånn slittasje messig.en clutch med organisk belegg har du mye lengre.
Må si meg enig med larsst185 her. Organisk er mye bedre/behagligere/mer holdbart for gatebruk. Uten tvil. Tenk f.eks kø kjøring med Sinter....
Finnes forsterkede lamell/ trykkplater for organiske også, veit TRD leverer ihvertfall.

#238948  av castman

litt offtopic men.

Med sintercluth så får vel drivverk og ol mer slitasje ettersom man får momentet fra motoren mye mer direkte bankende løs. Kan dette stemme?

#238969  av larsst185

Det er hvis du har en uavfjæret lamell.kan få lameller med zinter og demping av senter.Uansett så er en organisk clutch snillere mot drivverk og eller lettere å ha med å gjøre + at den slites ikke så fort og biter som bare det om den er av god kvalitet og har en bra trykkplate.

#238995  av Tomera

larsst185 skrev:Det er hvis du har en uavfjæret lamell.kan få lameller med zinter og demping av senter.Uansett så er en organisk clutch snillere mot drivverk og eller lettere å ha med å gjøre + at den slites ikke så fort og biter som bare det om den er av god kvalitet og har en bra trykkplate.
Hvilken organisk clutch vil du anbefale meg da? Må jo høre på dere med peiling! :P

#239000  av castman

Ellers så funker sinter cluth greit til køkjøring også. Bare å være litt mer følsom på clutchen det :wink:

#239020  av larsst185

jeg har c.a.p sin.vet helix har,trd osv.Finner en god del på ebay faktisk

#239033  av tojo

RPS leverer gode clutcher :-)

#239060  av Tomera

tojo skrev:RPS leverer gode clutcher :-)
Ja etter det jeg har lest meg til, og så hvidt prøvd, så har jeg også fått det inntrykket. Men må finne en som passer til mitt bruk:)
Er primert ute etter en sinterclutch som er en mellomting mellom ekstrem og myk.
Den må bite litt, men kan kjøres normalt med.

#239133  av larsst185

Hvis du skal ha en clutch som biter bra og er behagelig å kjøre med,så er vel ikke sinter rett valg.tror nå jeg.

#239145  av kennethx

Skal du ha sinter kan du like greit bestille deg ny bak diff med en gang, for den kommer til å ryke da....cusco diff funker bra.
Sist redigert av kennethx den 07 mai 2007 18:37, redigert 1 gang totalt.

#239205  av Tomera

kennethx skrev:Skal du ha siter kan du like greit bestille deg ny bak diff med en gang, for den kommer til å ryke da....cusco diff funker bra.
Okei.. Hadde ikke tenkt og dra den så langt..
Hvilken orgaisk clutch bør jeg gå for da?

#239282  av castman

kennethx skrev:Skal du ha sinter kan du like greit bestille deg ny bak diff med en gang, for den kommer til å ryke da....cusco diff funker bra.
mm, blir jævelig slærkete ganske fort ja :wink: