TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Cusco diff

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #239136  av defred

Hvor er det smartest og handle en Cusco bak diff. til en St205?
Min tok kvelden på Sørlands rally! :cry:

#239147  av defred

Takker! Hva er forskjellen mellom MZ og RS?

#239160  av defred

Takker igjen. :D
Da må det nesten bli MZ, 2 way da.
Noen med erfaring fra aktiv kjøring med denne?

#239169  av kennethx

Selv har jeg Cusco LSD Type RS 1.5 way. Når du har vent deg til "klunkelydene" når du kjører sakte med mye sving og lite gass, så er den bra. Akkurat passe lett og leken på rumpen :)
 #239300  av defred

Dette er den som gikk i stykker!!!!!! :evil:
Vedlegg
DSC00308.JPG
DSC00308.JPG (360.24 kiB) Vist 209 ganger

#239326  av Tomera

Hvilke egenskaper har en Cusco diff kontra en orginal torsen?
Hva vil en slik diff ligge på i pris?
Drivverk er ikke først på mod lista, men er greit og sette seg inn i hva som bør gjøres. Diff blir neppe byttet før den orginale sier takk for seg.

#239350  av kennethx

Heldig med den der dafred, om tannhjulene hadde hoppet ut av posisjon hadde du glatt revet med deg girkasse og/eller mellomaksling i samme slengen ;)

Har som sagt rast to slike selv, første gangen dro den med seg girkassen, mens andre gangen var jeg heldig slik som du og tannhjulene holt seg på plass.

Samme jeg har sett på begge mine, er huset som sprekker opp, mine har sprekkt opp på midten, og ikke helt på siden slik som din. Men samme greien det egentlig...

Tom, du kan jo håpe du og har flaks og ikke drar med deg girkassen :) Men du må nok ha en hissig clutch for å klare noe slikt :)

dafred, hva gjorde du når det skjedde? var det en start? eller litt aktiv cltuch bruk for å bytte fra under til overstyring? eller noe annet?

#239352  av kennethx

Forresten...sånn kan det se ut når det går VIRKELIG ille....
Vedlegg
IMG_1719.JPG
IMG_1719.JPG (318.54 kiB) Vist 207 ganger
IMG_1716.JPG
IMG_1716.JPG (545.79 kiB) Vist 207 ganger

#239370  av defred

kennethx skrev:Heldig med den der dafred, om tannhjulene hadde hoppet ut av posisjon hadde du glatt revet med deg girkasse og/eller mellomaksling i samme slengen ;)

Har som sagt rast to slike selv, første gangen dro den med seg girkassen, mens andre gangen var jeg heldig slik som du og tannhjulene holt seg på plass.

Samme jeg har sett på begge mine, er huset som sprekker opp, mine har sprekkt opp på midten, og ikke helt på siden slik som din. Men samme greien det egentlig...

Tom, du kan jo håpe du og har flaks og ikke drar med deg girkassen :) Men du må nok ha en hissig clutch for å klare noe slikt :)

dafred, hva gjorde du når det skjedde? var det en start? eller litt aktiv cltuch bruk for å bytte fra under til overstyring? eller noe annet?
Hei! I siste sving før mål på SS4 på sørlandet skjedde det! Kanskje flaks siden jeg kom i mål på etappen da, og gikk av gassen. Kjørte som normalt på etappen og dobbelt clutche er det skjelden jeg gjør, har jo tross alt 500Nm. Så her er det nok et klasisk tretthetsbrudd. Tar tid og få ny diff. Den er i back order til slutten av Mai! :( . Prøver og høre om dem har den i 1,5 Way, håper det ellers så ryker et par løp.

#239371  av defred

kennethx skrev:jeg bestillte på takakaira, gikk kjappt og greit det egentlig...bestillte 23 desember, ble sendt 27 desember.

Ser greenline tar lavere pris da...
http://www.greenline.jp/catalogue/btlis ... ferentials

EDIT: PS, join the club :lol: (har drept 2 torsendiffer selv)
Du som har hatt kontakt med TakaKira, jeg blir ikke helt klok på siden dems! Kan du sjekke om dem evt har Cusco LSD MZ 2Way for meg?
Evt. en eller annen måte og ta kontakt med dem på.
Takk!

#239411  av kennethx

Du kan jo prøve sende mail til: sales@takakaira.co.jp

Men de er av og til litt trege å svare ja...

Har prøvd å ringe dem noen ganger, veldig ubekvem tid på døynet for meg, men de sier som regel "Send a mail". :roll: