TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Greddy Profec B Spec II Boost Controller

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #239554  av Heimdal

Halla :D

Har kjøpt en slik, men vet ikke hvilken vakumslange den skal kobles opp mot på wastegaten? Noe som vet? Det er en JDM Twinturbo...

På forhånd takk :D

#239603  av tommis

Vet ikke om akkurat det samme gjelder for din bc, men det er vel standar på alle.
Vedlegg
diagram.jpg
diagram.jpg (75.77 kiB) Vist 1133 ganger

#239736  av sindrejl

perfekt til greddyen det der
 #239754  av FS-Styling.no

Rop ut når du har kopla den så skal jeg sammenlikne med min kopling.... Usikker om jeg har koplet riktig... meeen tror jeg har gjort det... :x
 #239772  av Heimdal

:D

Tror vi har det klart nå, blir vel ikke tid til å montere før over helga da men..

Takk for hjelpa..

Tom har du bremsa din?
 #239780  av tommis

Heimdal skrev::D

Tror vi har det klart nå, blir vel ikke tid til å montere før over helga da men..

Takk for hjelpa..

Tom har du bremsa din?
Nix, ikke enda. Har litt trykkontroll problemer, lader 1,4-1,5 slik det er nå. Men jeg har eu-turboer da. Skal få fixa det og så skal jeg montere kamgear. Etter det hadde jeg tengt å få den bremsa. Enten hos toyparts her i bergen eller Bjørnstad.
Vedlegg
Titan Cam Gear
Titan Cam Gear
Cam gear3.jpg (436.52 kiB) Vist 376 ganger

#239789  av tommis

Du trenger ikke restriktorring når du får montert boost kontrollern.

Har rmm 3" DP og 3,7" Apexi GT
Vedlegg
Apexi GT.jpg
Apexi GT.jpg (453.19 kiB) Vist 388 ganger
 #239911  av Heimdal

Har 3" DP og 3" blitz nur spec på min nå. Ble passe lydvolum egentlig..

Er ikke helt sikker på det med restriktorring, da noe sier at du ikke kan justere ned det trykket du får.. Altså 1,4-1,5 på jspec turboene.. Tenkte vel egentli bare å prøve..
Skal montere bc og fcd over helga nå.. :D

#239916  av Daniel_hoy

Hvordan ser en slik restriktorring ut? Er det bare en plate med hull i som blir montert i en skjøt på eksosen?

#242246  av styggen82

tommis skrev:Vet ikke om akkurat det samme gjelder for din bc, men det er vel standar på alle.
åssen funker dette a? holder på å klø meg litt i huet nå.. HKS evc 5..
Vedlegg
IMG_1085.jpg
IMG_1085.jpg (376.19 kiB) Vist 392 ganger

#242747  av tommis

Den siste tegninga dær sjønte jeg ikke bæra av :?

Har du koble den sånn?

#243282  av styggen82

ikke enda, skulle til og begynne men maatte til singapore en tur, men hadde hatt lyst paa en tegning som var litt mer forstaaelig:)

#243333  av Tore

Jeg ble også litt usikker på restriktor-ring, etter det jeg har lest er det bare 20 mm wastegate på JDM mot 30 mm på eurospec, noe som medfører at wg'en blir for liten når man monterer 3" downpipe og eksos...dvs at den på max utlufting ikke klarer å hindre trykket fra å dra oppp mot 1,4-1,5...ikke bra for japse-snurrer :cry:

I følge http://mkiv.supras.org.nz/techo.htm#BOOST_BASICS går det å borre wg opp til 28 mm, men vil det være nok? Og hvilke andre alternativer er det?