TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 54

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #239819  av premo

sjekket feilkoder nå og fikk opp feilkode 54. Noen som har hatt samme her? Har problemer med at bilen rykker og napper voldsomt, spesielt når den er kald. har sjekket tennplugger og fordelerlokk og har funnet ut at jeg skal skifte alt dette. men kan intercooleren ha noe med dette å gjøre?

#239827  av donk2k

PÃ¥ min ST185 betyr feilkode nr. 54 at det er noe med Intercooler. Lite veske, sikring til pumpe eller feil i ECU kretsen til Intercooler...

Den går vel i "nød" program når den har feilkoder. Det kan jo være en av grunnene til at det hakker osv...

#239848  av premo

kjølingen ser grei ut, men hvilken sikring går på pumpene?? hvor finner jeg den? bør jeg oppsøke verksted for å få sjekket ecu'en skikkelig kanskje?

#239853  av donk2k

På min er det en 30amp sikring som sitter i sikringsboksen rett ved batteriet. Veit ikke åssen det er hos deg. Jeg fikk kode54 gang etter gang etter gang.. Tilslutt fant jeg ut at det var dårlig kontakt i koblinga til ledningene til Vann-mengde-måleren som sitter på IC.. Du kan jo prøve lufteprøsedyren...

#239858  av premo

får prøve litt forskjellig men får ikke tid til å se mer på det i dag.. jeg får ta helgen til hjelp. men takk for input.. visst det er flere som har vært borti lignende så bare snakk ut :D

#239859  av ST205RR

er ganske vanlig på st205 at nivå sensor til intercooler er litt overfølsom, sjekk veske nivået på intercooler på kald motor og evt fyll etter litt :D

#239992  av Kewm

Hvordan er det man skjekker disse feilkodene? Har fått med meg at det er et lys som blinker osv. Noe sånt. Noen som kan forklare? :?

#240006  av premo

gjorde det første gang selv i går. du tar bare en hvilken som helst ledningsstump mellom punktene te1 og e1 i diagnoseboksen og skrur på tenningen. så blinker motorlyset så og så mye. alt står her:

http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/

veldig enkelt egentlig ;)

#240007  av Kewm

Takk for svar :) Kjekt og vite sånt.

#240062  av GTdreamer

Forstår jeg det riktig at man kan ha feilkoder som ligger inne selv om det ikke lyser noe?...men kan ha lyst en eller annen gang...at man må fram å koble for å sjekke?...

#240065  av premo

dette kan jeg ikke si at jeg vet helt men har du feilkode blinker det hvertfall ;) sikkert andre som vet her.

#240066  av Larsen

GTdreamer skrev:Forstår jeg det riktig at man kan ha feilkoder som ligger inne selv om det ikke lyser noe?...men kan ha lyst en eller annen gang...at man må fram å koble for å sjekke?...
Stemmer det. Den lagrer noen feilkoder som kan ha oppstøt tidligere. Det trenger ikke en gang å ha lyst i motorlampa på dashbordet.