TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• senkfjærer til t23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #240245  av silverfox

er på utkikk etter senkefjærer til min t23, maks 30mm.
noen anbefalinger?, jo billigere jo bedre.

#240334  av Dennis87

TTE Senkesett fra Toyota ligger vell på rundt 2600kr og er TUV godkjent, det senker 30mm.

bsbildeler.no har H&R Senkefjærer som senker 30mm til 2450kr og InterAlloy Senkesett som også senker 30mm til 1800kr. vet ikke om disse er TUV godkjent.
dekkshop.no har senkefjerer til 2096 som er TÛV godkjenning. 5 års garanti fra AP Sportfahrwerke, som senker 40/30mm.

jeg ville kjøpt noe av et kjent merke hvis jeg var deg :) da de er TUV godkjente og så vet man jo aldri hva som kan skje med slike billig greier:P
vet også at Koni, lesfjørs, bilstein har senke sett i rundt denne prisklassen 2000-3000 kr

jeg skal ha senke sett til min om ca 1 uke og trur jeg går for TTE da jeg får en grei pris på det eller det fra dekkshop.

#240350  av silverfox

TTE Senkesett fra Toyota høres vel greit ut.....

Dennis87, gi gjerne svar etter du har fått kjøpt og testet :)

#240808  av Dennis87

Klarer ikke å velge hva jeg skal ha :P

står mellom TTE, Lesjöfors og AP Sportfahrwerke

synes de fra AP Sportfahrwerke ser bra ut og er TUV godkjent og ikke minst billige, men dette settet senker 40/30mm altså mer framme enn bak hvorfor det? de andre settene senker 30mm bak og forran. blir det rart og senke 10mm mer framme, noen som har efaringer med det?
AP Sportfahrwerke koster også under 2000 kr så er ca 800 kr billigere.

#240823  av silverfox

Har hørt delte meninger om AP.
Hadde en kamerat som måtte bytte AP fjørene etter et par uker for de var rett og slett for slaskete og segene.
Han anbefalte ihvertfall H&R.
Det med AP var sikkert en engangstilfelle...har hørt at de har livstidsgaranti på dem og det i seg selv burde være svar på litt kvalitet.

#244007  av Dennis87

Kjøpte TTE senkefjører og har fått satt de på bilen nå :)
De kostet ca 2600 hos Toyota.

Bilen har blitt ca 20mm lavere og er en del stivere, har hørt at det kan ta litt tid før fjerene senker det de skal? siden det må sette seg er det rikktig? hvor lang tid tar det?

jeg kan slenge opp noen før og etter bilder en dag :wink: