TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var det hjort

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #240280  av Daniel_hoy

Var ute å kjørte litt før jeg skulle ta kvelden nå. Så en flokk med hjorter på venstre side av veien som jeg fulgte med på. Plutselig hoppet det fram en jævel på høre siden. :o
Den traff rett i framskjermen og tok med seg døren i samme slengen. Måtte ringe viltnemnda å styr så no er dei på jakt.
Når jeg starta å kjøre igjenn merket jeg at dritten hadde også klart å slå skjev forhjulsstillinga. Så er ikke noe å spøke med dei dyra.

Er det noen som har erfaring med Gjensidige forsikring og viltpåkjørsel? Politiet trodde at dei var greie å ha med å gjøre og at jeg slapp egenandel.

Her er et par mobilbilder av skadene. Hadde 60km/t når hjorten traff. Var bare en mellomstor en, men store skader fikk den til.
Vedlegg
Framskjerm og knust parklys
Framskjerm og knust parklys
Bilde028.jpg (106.43 kiB) Vist 1307 ganger
Framskjerm
Framskjerm
Bilde027.jpg (95.91 kiB) Vist 1307 ganger
Pasasjer dør
Pasasjer dør
Bilde026.jpg (86.34 kiB) Vist 1312 ganger

#240292  av premo

det der er kjedelig.. men de hjortene er noe av det værste jeg vet. altfor mye av de her i nærheten og. har bråbremset og kjørt sikksakk mellom de opptil flere ganger og venter bare på den dagen det smeller.

#240308  av hmsilset

Politiet har sikkert rett i at forsikringsselskapet vil være greie,men egenandel betaler man vel altid..Håper di finner hjorten da!

#240323  av Syns

Jeg har Gjensidige. Der tror jeg det er slik at de dekker skadene bare hvis du har full kasko. Delkasko dekker ikke viltpåkjørsel. :roll:

#240339  av Stiansen

Kjipt når sånt skjer.. :?

#240348  av Zepticon

Syns skrev:Jeg har Gjensidige. Der tror jeg det er slik at de dekker skadene bare hvis du har full kasko. Delkasko dekker ikke viltpåkjørsel. :roll:
Er vell et fond som dekker alle skader pga vilt påkjørsel

#240351  av Daniel_hoy

Sjekket opp litt no.
Gjensidige skrev:Sammenstøt med dyr. Dette gir ikke bonustap
Så da er det sikkert. Men blir vel en egenandel på 4000 kr :(

#240428  av jumbo

Er derfor det er fint å være naf-medlem i tillegg :D

Synd med skadene, håper det ordner seg greit

#240489  av Doffen696

Tverra du bilen siden den tok døra?

#240513  av Rømmling

tviler på at han tverra bilen nei.
var med å kjørte på rådyr en gang (celica2.0 st162)
traff den rettforan. tok fronten. panseret framskjermen høyreside og høyre dør, umulig å få opp. å et lite dyr gjør stor skade.

#240518  av Daniel_hoy

Doffen696 skrev:Tverra du bilen siden den tok døra?
Dyret hoppet rett inn i sida på bilen.

#240556  av Kilgallon

Kjipt at slikt skjer...

#240592  av Kewm

Jeg tokk en elgkalv i forrige uke. Skumle saker :?

Bilde

#240602  av Stiansen

Kewm skrev:Jeg tokk en elgkalv i forrige uke. Skumle saker :?

Bilde
Steike! :shock: Gikk bra med deg?