TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GÃ¥r dÃ¥rlig pÃ¥ tredje gir.?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #240450  av Ca-raae

Min bil går som faen på 1 og 2 gir. Men tredje får den ikke opp turtall. Men den lader 0.86 for det. Går bare og blafrer på en måte. Noen som har noen tips?

#240656  av kennethx

høres ut som ett tennings problem, pga høyere trykk i 3 gir.

sjekk plugger/rotor/fordelerlokk, gjerne bytte om det ikke ser 100% ut, ikke så gale pris på det. Hvis det ikke hjelper Kan du bytte pluggledninger, noe som er litt dyrere, ca 1100 for et sett.

#240674  av Gt-4-Ever

Omtrent som min det. :?

#240678  av Ca-raae

Tar jeg feil hvis jeg sier att jeg har like høyt trykk på alle girene? Har apexi boost controller. Denne fungerer forøvrig heller ikke. Uansett hva jeg stiller inn på lader den 0.86 nå er det stilt inn på 0.2kg.
Noen som vet hva tenningen skal være. Er jo originalt 10 grader er det ikke det? står på en del mer. Prøvde å stille tilbake til 10 men da gikk bilen rævva.

#240685  av Gt-4-Ever

Det skal være like høyt trykk på alle gir hvis du har blendet tvsv..

Det har jeg gjort. Har forøvrig apexi sin bc også.

#240708  av Christian

Ca-raae skrev:Tar jeg feil hvis jeg sier att jeg har like høyt trykk på alle girene? Har apexi boost controller. Denne fungerer forøvrig heller ikke. Uansett hva jeg stiller inn på lader den 0.86 nå er det stilt inn på 0.2kg.
Noen som vet hva tenningen skal være. Er jo originalt 10 grader er det ikke det? står på en del mer. Prøvde å stille tilbake til 10 men da gikk bilen rævva.
Du får ikke 0,2kg om du setter boostcontrolleren din til 0,2. Den kan bare øke trykket, ikke minke det.

Tenningen kan bare justeres etter at bilen er satt i diagnosemodus, har du gjort det? :)

Om du ikke får opp noen feilkoder er det nok ett tenningsproblem.

#240715  av Ca-raae

Æsj og bæsj. Nei hang vel egentlig bare på ei tenningslampe og vrei fordeleren. Blei ikke noe suksess hvertfall. Men tenninga blei jo justert uansett. Så jo det merket flytta seg. Spørs om jeg får ta den med til en som har litt peil. Dritt når ting ikke er i orden. Men når det er sagt så begynte jo alle problemene etter at jeg ga den 1kg i ladetrykk da. Veit ikke sammenhengen men. Om jeg stiller bc inn på 0.8kg så lader den godt over 1, sånn var den ikke før. Da stod den på 0.8 og lada ca. 0.75

#240719  av Andy_Celica

Ca-raae skrev:Æsj og bæsj. Nei hang vel egentlig bare på ei tenningslampe og vrei fordeleren. Blei ikke noe suksess hvertfall. Men tenninga blei jo justert uansett. Så jo det merket flytta seg. Spørs om jeg får ta den med til en som har litt peil. Dritt når ting ikke er i orden. Men når det er sagt så begynte jo alle problemene etter at jeg ga den 1kg i ladetrykk da. Veit ikke sammenhengen men. Om jeg stiller bc inn på 0.8kg så lader den godt over 1, sånn var den ikke før. Da stod den på 0.8 og lada ca. 0.75
Da får du muligens Boost Creep da? hvor stor eksos har du? har du montert en fcd eller noe slikt? på den st205 en jeg hadde fikk jeg fuel cut på rundt 5000 rpm på 3 giret pga boost creep.

#240749  av Gt-4-Ever

Andy_Celica skrev:
Ca-raae skrev:Æsj og bæsj. Nei hang vel egentlig bare på ei tenningslampe og vrei fordeleren. Blei ikke noe suksess hvertfall. Men tenninga blei jo justert uansett. Så jo det merket flytta seg. Spørs om jeg får ta den med til en som har litt peil. Dritt når ting ikke er i orden. Men når det er sagt så begynte jo alle problemene etter at jeg ga den 1kg i ladetrykk da. Veit ikke sammenhengen men. Om jeg stiller bc inn på 0.8kg så lader den godt over 1, sånn var den ikke før. Da stod den på 0.8 og lada ca. 0.75
Da får du muligens Boost Creep da? hvor stor eksos har du? har du montert en fcd eller noe slikt? på den st205 en jeg hadde fikk jeg fuel cut på rundt 5000 rpm på 3 giret pga boost creep.
Hva er boostcreep? Jeg har 3" anlegg hele veien. Har også montert FCD.

#240751  av Ca-raae

Har 3" hele veien. Hva er en FCD? Sorry hvis dumt spm. er rimelig ny i gamet. Tror ikke jeg får fuelcut. Har skjønt att det er litt mere brutalt. Bilen går bare rævva. Får ikke opp turtall og bobler.

#240753  av Gt-4-Ever

Fuel Cut Defenser, dings som du kobler på ecuen for å kunne flytte den originale bensinkuttgrensa høyere. Jeg fikk fuelcut før jeg monterte den.

#240825  av kennethx

Du MÅ koble ECU i diagnosemodus for å stille tenningen, du må heller ikke øke turtallet, da går den ut av diagnosemodus.

Det er enkelt å sette bilen i diagnosemodus. Søk på forumet så finner du det, det ligger på forsiden og som en artikkel (lese av feilkoder).

Dersom du kjører med en kraftig retartdert tenning vil jo bilen gå dass i tillegg til at eksosgassene får økt hastighet som gjør at turbo spinner fortere og mer opp.

Start med å justere tenningen din til 10 grader beint med ECU i diagnose modus :wink:

#241235  av Gt-4-Ever

Kan det være at Lambdasonden er gåen?

#241236  av Gt-4-Ever

Kan virke som bilen kveles i bensin når jeg gasser på.