TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjærbein

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #240954  av guffen85

fikk endelig de gule koni demperene å senke fjærene:D
men så kom jo problemet da. det sto coilovers på bilen før å de vill si null fjær skåler på demperene. så har noen det liggende så si i fra det haster.
så spørsmål nr2 så på fjærene den ene er sinnsykt mye støre i omkrets en den andre, skal den være det ?
noen flerer som kjører med de demperene å har bilder av fjærene osv hvordan dem ser ut??

takk for svar
kan også nåås på 92865744 kenneth
Sist redigert av guffen85 den 16 mai 2007 15:02, redigert 1 gang totalt.

#240962  av lasse

De breieste fjærene er framfjærene, du må nok ha originale fjærbein for å få brukt senkesettet og demperene...

#240965  av guffen85

lasse skrev:De breieste fjærene er framfjærene, du må nok ha originale fjærbein for å få brukt senkesettet og demperene...

noen som har dette liggende. hakke fått kjørt bilen på 1 månde nå så vill veldig gjerne ha tak i dem
 #241116  av guffen85

noen som vet prisen på nye fra toyota??

#241125  av lasse

Må jo være noen her inne som har noen som slenger, hvis ikke kan du jo søke på noen huggerier, om du i det hele tatt får tak i komplette fjærbein fra toyota, så er jo det mest sannsynlig med dempere inni også, synd å måtte betale i dyre dommer for nye dempere for å skru de ut og sette i koni innsatsene...

#241131  av Mr2Even

Om ca en uke kan du få ta over mine fjærbein..

#242399  av guffen85

skulle gjerne fått av denne bolten som er merket fra fjærbeine noen som har gjort dette før å har tips???
Vedlegg
kopi.GIF
kopi.GIF (23.4 kiB) Vist 644 ganger

#242414  av ArildM

FÃ¥r du ikke av muttern?

Prøv med en bra tang og hold igjen på andre sia av muttern så får du løsset den etter litt strev.

Skal vel egentlig kunne løsses med hjelp av umvrako, men det er en utrolig dårlig patent av toyota :?

#242418  av Mr2Even

Vanskelig å kommet til med vinkelsliper der kanskje, eller så kunne du kuttet mutteren i to. Det måtte jeg gjøre med flere idag :wink: Visst du ikke kommer til, bruk nebbtang alla vicegripp på innsiden av mutteren.

ps, husk å montere fjæra/fjærbeinet riktig vei i forhold til hverandre og husk å sette på skåla/lageret riktig vei ved montering oppunder.. :wink:

#242424  av guffen85

ArildM skrev:FÃ¥r du ikke av muttern?

Prøv med en bra tang og hold igjen på andre sia av muttern så får du løsset den etter litt strev.

Skal vel egentlig kunne løsses med hjelp av umvrako, men det er en utrolig dårlig patent av toyota :?
¨

ja mutteren bare snurrer rundt så er noe dritt. men få prøve å banne litt til :D hehe av skal den vhertfall

#242437  av jumbo

guffen85 skrev:
ArildM skrev:FÃ¥r du ikke av muttern?

¨

ja mutteren bare snurrer rundt så er noe dritt. men få prøve å banne litt til :D hehe av skal den vhertfall
Bruk ei smal tang på innsiden av selve staget... er en liten kant å gripe i der for å hindre at den blir med rundt, men hender de er skikkelig trasige å få bra tak på

#242501  av ArildM

Worst case: Bruk en smal tang og klem til med ei svær rørtang på øversia av tanga, klemte så hardt på den lille tanga med rørtanga at den lille tanga knakk hehe, men muttern kom av uansett den :wink:

Sånn egentlig, i alle fall på Mk1, så er det mulig å skifte fjærer/dempere uten å ta løs hele fjærbeinet (altså å løsse på de stagene). Bare å lirke litt på fjærbeinet så får en det på utsiden av skjermen.

Har også kappet muttern en gang, ikke noe problem det heller. Bare å bekke fjærbeinet litt ut sånn at en kommer til med vinkelslipern.

#253880  av Haugrud

muttertrekker??

#253940  av Ace

Hvis det er de 48044 leddet du tenker på at du mangler så koster det jo ikke all verden orginalt. 180 ,- ca. Hadde jeg klart å finne igjen mine gamle så kunne du fått de, men de er forduftet... Sånn er det når det er flere som skrur på bil på samme sted :roll:

#253953  av CelicaTurbo

dette er en diskusjon fra mai som er tatt opp igjen, jeg tror nok problemet fra den gang er løst.. ;)

Jeg stenger da denne diskusjonen.