Side 1 av 2
Poliurethane foringer?
Legg innLagt inn:15 mai 2007 22:48
av ælen2
Tengte å bytte ut foringene på motorfestene.
Noen som vet av noen som selger feks poliurethane foringer? (mulig stavefeil)
Tips tas imot!
Legg innLagt inn:15 mai 2007 22:50
av Larsen
På
http://www.twosrus.com
Han leverer rimelig kjapt (ofte under en uke) og prisen er ganske god!
Legg innLagt inn:15 mai 2007 22:52
av Mr2Even
Blir det mye ubehagelig risting i bilen med disse?
Legg innLagt inn:15 mai 2007 22:57
av Larsen
Mr2Even skrev:Blir det mye ubehagelig risting i bilen med disse?
Blir ørlite granne mere hjulstøy, men nesten ikke merkbart og var ikke irriterende på min. Eneste er at kjøring over fartsdumper kan bli litt ubehaglig da det slår litt hardere i starten av fartsdumpa. Men styreresponsen fra bilen og følesen av hjula blir en helt annen. Forskjellen er stor!
Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:00
av Mr2Even
Larsen skrev:Mr2Even skrev:Blir det mye ubehagelig risting i bilen med disse?
Blir ørlite granne mere hjulstøy, men nesten ikke merkbart og var ikke irriterende på min. Eneste er at kjøring over fartsdumper kan bli litt ubehaglig da det slår litt hardere i starten av fartsdumpa. Men styreresponsen fra bilen og følesen av hjula blir en helt annen. Forskjellen er stor!
For det er vel på tide når bilen er 17 år? Hvor lag tid tar det å bytte alt? hvilke er mest hensiktsmessig å bytte?
Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:43
av Larsen
Du kjøper et komplett sett hvor du bytter ut foringer på to steder for hvert hjørne. samt for stabilisatorstagene (og styresnekka på mk1) Hvor vanskelig de er å bytte kommer ann på hvor mye rust det er på bilen. En bil med lite rust kan være veldig enkel og tas på en dag, mens jeg slet med en bolt som hadde rustet fast i to uker (inkludert jobb på dagtid da). Verktøy som er nyttig er løftebukk/bukker. Propanbrenner, hammer/slegge og en god latmannsarm.
17 år begynner jo å bli litt gamelt da, men du kan jo sikkert presse en del år til ut av dem. Personlig syns jeg polyforingene er den modden som har gitt meg mest for pengene (sikkert litt delte meninger om det da)!
Legg innLagt inn:16 mai 2007 00:27
av Mr2Even
Larsen skrev:Du kjøper et komplett sett hvor du bytter ut foringer på to steder for hvert hjørne. samt for stabilisatorstagene (og styresnekka på mk1) Hvor vanskelig de er å bytte kommer ann på hvor mye rust det er på bilen. En bil med lite rust kan være veldig enkel og tas på en dag, mens jeg slet med en bolt som hadde rustet fast i to uker (inkludert jobb på dagtid da). Verktøy som er nyttig er løftebukk/bukker. Propanbrenner, hammer/slegge og en god latmannsarm.
17 år begynner jo å bli litt gamelt da, men du kan jo sikkert presse en del år til ut av dem. Personlig syns jeg polyforingene er den modden som har gitt meg mest for pengene (sikkert litt delte meninger om det da)!
Høres bra ut!

leste om de foringene på Twos nå og tror jeg går for de. Det følger vel motorforinger i den pakka også? Ja det er vel de som ligger til venstre vel?
Eller forresten, det står ikke noe om motorforingene i beskrivelsen av innholdet i pakka:
MKII Kit Includes:
1. Front and rear control arm bushings
2. Front and rear strut bar bushings.
3. Front and rear anti-sway bar bushings
4. Rear strut bar control arm to chassis bushings
Legg innLagt inn:16 mai 2007 06:21
av Larsen
Nei de følger ikke med. Har vel også de, men akkurat motorforingene kunne jeg vært foruten. Det rister og durer litt for mye i bilen etter at jeg monterte dem...
Legg innLagt inn:16 mai 2007 06:50
av Neemi
Mr2Even skrev:Larsen skrev:Mr2Even skrev:Blir det mye ubehagelig risting i bilen med disse?
Blir ørlite granne mere hjulstøy, men nesten ikke merkbart og var ikke irriterende på min. Eneste er at kjøring over fartsdumper kan bli litt ubehaglig da det slår litt hardere i starten av fartsdumpa. Men styreresponsen fra bilen og følesen av hjula blir en helt annen. Forskjellen er stor!
For det er vel på tide når bilen er 17 år? Hvor lag tid tar det å bytte alt? hvilke er mest hensiktsmessig å bytte?
Brukte rundt ti timer på alt tror jeg, minus de som sitter på krengestaget bak.
Var litt bolter som satt godt fast rundt om på bilen.
Ligger bilder og beskrivelse av alt i prosjekttråden min

Legg innLagt inn:16 mai 2007 09:59
av Mr2Even
Neemi skrev:Mr2Even skrev:Larsen skrev:
Blir ørlite granne mere hjulstøy, men nesten ikke merkbart og var ikke irriterende på min. Eneste er at kjøring over fartsdumper kan bli litt ubehaglig da det slår litt hardere i starten av fartsdumpa. Men styreresponsen fra bilen og følesen av hjula blir en helt annen. Forskjellen er stor!
For det er vel på tide når bilen er 17 år? Hvor lag tid tar det å bytte alt? hvilke er mest hensiktsmessig å bytte?
Brukte rundt ti timer på alt tror jeg, minus de som sitter på krengestaget bak.
Var litt bolter som satt godt fast rundt om på bilen.
Ligger bilder og beskrivelse av alt i prosjekttråden min 
Såpass ja.. ok da tar jeg nok en titt i prosjekttråden din

Byttet du motorfestene? Var du også mer fornøyd etter bytte?
Legg innLagt inn:16 mai 2007 11:27
av Neemi
Har ikke byttet motorfestene nei, de ser ganske fine ut, og etter kommentaren til Larsen over her ang de så tror jeg nok ikke jeg kommer til å bytte de heller.
Jeg er kjempefornøyd etter å ha byttet foringer.
Bilen er stivere og mer presis enn tidligere.
Legg innLagt inn:17 mai 2007 10:34
av kghaas
Det går også ann å lage egne motorfester. Ta av de gamle, fyll opp med polyuhretan fra Biltema, la tørke i 3 dager og monter. funker fint som snus.

Legg innLagt inn:17 mai 2007 12:45
av Mr2Even
Mr2Even skrev:kghaas skrev:Det går også ann å lage egne motorfester. Ta av de gamle, fyll opp med polyuhretan fra Biltema, la tørke i 3 dager og monter. funker fint som snus.
Akkurat

Og det ble mye forbedret etter det? Hva gir det utslag på?
Legg innLagt inn:17 mai 2007 15:15
av Larsen
Gir utslag på hvor mye motoren beveger seg. Du vil også kanskje merke at klutsjen blir litt mer direkte, men for min del så oppveide ikke fordelene ovenfor ulempene.
Legg innLagt inn:18 mai 2007 09:00
av kghaas
Mine fester var utslitt. Dette var den billigste måten å få "nye" fester igjen. Jeg tok og vasket den gammle morkne gummien grundig og fyllte igjen med polyuhretan. Det betyr at disse festene er 50/50 gummi og polyuhretan.
Jeg merker at det er bitte litt mer bråk og vibrasjoner.