TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Olje med teflon?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #29445  av kake

Prata med en kar som drev og importerte noe olje, tror det var fra statene, og han skrøyt noe utrolig om denne olja. Har glemt hele navnet i farta, men det var noe med Purple. Det som var spesielt var at den inneholdt teflon, og det var visst veldig bra sa han. Han hadde muligens ganske peil, og drev og kjørte rally på hobbybasis. Får olja i motorolje og girkasseolje. For motorolja lå prisen på 226,- pr liter.

Noen som har hørt/har erfaring med lignende? Vurderer å kjøpe litt av han, siden jeg får "godpris" :)
 #29487  av chris

kake skrev:Prata med en kar som drev og importerte noe olje, tror det var fra statene, og han skrøyt noe utrolig om denne olja. Har glemt hele navnet i farta, men det var noe med Purple. Det som var spesielt var at den inneholdt teflon, og det var visst veldig bra sa han. Han hadde muligens ganske peil, og drev og kjørte rally på hobbybasis. Får olja i motorolje og girkasseolje. For motorolja lå prisen på 226,- pr liter.

Noen som har hørt/har erfaring med lignende? Vurderer å kjøpe litt av han, siden jeg får "godpris" :)
får jeg også til godpris hvis det funker fett? :P
 #29555  av kake

chris skrev:
Kan jo høre om han kan skaffe noen rabatter til ts-ogn, men må jo finne ut om olja er noe tess først.
 #29568  av chris

kake skrev:
chris skrev:
Kan jo høre om han kan skaffe noen rabatter til ts-ogn, men må jo finne ut om olja er noe tess først.
Høres bra ut ;)

#29602  av CelicaTurbo

produsenten er kanskje Royal Purple? http://www.royalpurple.com/

hva er egentlig hensikten med teflon i oljen? Men jeg mener å huske å ha sett en diskusjon hvor det ble argumentert med at teflontilsatt olje er så glatt at den ikke fester seg godt nok til smøreflatene..? Men det var nok bare spekuleringer tenker jeg.

#29620  av MRQuoc

altså .. jeg regner med at teflon må til for å ikke sette fast biffene mine .. er det noen som steker biff inni sylinderveggene ?

#29629  av kake

Skal visst smøre meget bra, og rense opp motoren skikkelig. Hørte flere historier om biler som hadde tatt bunnpanna, all olje rent ut og kjørt flere km, uten å ta skade - med den olja. Tåler også høye temp. Girolja de har renser visst skikkelig opp også. Var visst endel innen rally som brukte olja.

#29631  av larsst185

Klarer ikke helt å se hva denne olja skal kunne gjøre for motoren som en annen bra olje ikke gjør.Tror kansje dette er noe som koster litt mer en det smaker.Sånn rent i praksis tror jeg aldri man vil kunne merke forskjell på en god synt olje med eller uten teflon.Det er min mening men det er langt fra sikkert jeg har rett :lol:

#29633  av MRQuoc

la oss prøve det , dytte i den olja med teflon for så å ta vekk bunnpanna .. så sjekker vi hvor langt det går