TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan montere DEFA powermoule i Celica 94' gen6?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #29469  av MR_T

Har en komplett Defa 8xx serien og har kjøpt en tilleggsmodul (Powermodule m/ 3 utganger for å styre el-vinduer/takluke/El-start)
Noen er som har montert det før og har noen tips hvordan jeg må gjøre det?
Det jeg hørte var at jeg kanskje måtte bruke 1utgang til hvert av siderutene og 2/3utganger til takluken :shock: .
Det burde vel strengtatt være mulig å koble siderutene sammen så resten på takluken?
Er det noen her som har event. andre måter å få dette til på? Er dritlei å holde knappen på elvinduene når jeg skal ut av bilen hvergang :x .
Vurderer også tanken av fjernstart (stå utenfor bilen og starte den ved å holde alarmknappen nede TØFT!) men er usikker på hvordan dette skal kobles (må kun kunne kobles inn når bilen er i FRi :wink: )
Vedlegg
powermodule.JPG
powermodule.JPG (63.75 kiB) Vist 2815 ganger

#29474  av Christian

Jeg har også en slik en, men husker ikke hvordan jeg koblet den opp.
Men jeg lurer på om jeg ikke kjørte ett rele til hvert av vinduene...

#29476  av erling

Har hørt gjetord om at det følger med en føler til girspak. Er en her i byen som har slik fjernstart. Er vel greit å ha så man slipper å finne bilen stangende oppetter trærne på kvisten. Men jeg aner dessverre ikke hvordan det kobles, du får se i "bokji". :D

#29488  av chris

erling skrev:Er vel greit å ha så man slipper å finne bilen stangende oppetter trærne på kvisten.
Det der skjedde visuelt innenfor skallebarken min her :mrgreen: :mrgreen:

#29492  av MR_T

chris skrev: Hvor mye koster det for et sånt system?

Selve Defa alarmen koster vel 2-3000,- mens powermodulen koster 1000,- og jeg frykter at instllatør kostnadene koster mere enn de tilsammen hvis ingen har noen supertips :D

#29494  av chris

MR_T skrev:chris skrev: Hvor mye koster det for et sånt system?

Selve Defa alarmen koster vel 2-3000,- mens powermodulen koster 1000,- og jeg frykter at instllatør kostnadene koster mere enn de tilsammen hvis ingen har noen supertips :D
@lpher!!!!! :P

#29501  av @lpher

Skal bysse nå...skal sjekke montering av powermodul i morra...og pris på denne også ;-)

Men...en ting må jeg innrømme....den fjernstartfunksjonen er ingenting jeg tørr å anbefale dessverre....vurderte den selv...men fikk ikke love av verksmestern på jobb ;-)

@lpher

#29503  av chris

@lpher skrev:Skal bysse nå...skal sjekke montering av powermodul i morra...og pris på denne også ;-)

Men...en ting må jeg innrømme....den fjernstartfunksjonen er ingenting jeg tørr å anbefale dessverre....vurderte den selv...men fikk ikke love av verksmestern på jobb ;-)

@lpher
Sikkert fordi du har en vanskelig bil å skru på sånt på, og han gidda ikke :P :D

#29511  av Goose

Om u ikke finner ut av det så send meg PM så skal du få mob nummer til en kar (Bjørn Gunnar) som jobber på og med Defa.

Jumbo monterte alarm hos han og han utfører meget god arbeid.
han kan sikkert hjelpe deg litt..

#29532  av @lpher

chris skrev:
Sikkert fordi du har en vanskelig bil å skru på sånt på, og han gidda ikke :P :D
Hadde det bare vært så enkelt du ;-)

Lite som stopper han ja...han har jobba hos oss i 18 år, og har nok montert det meste...i de fleste typer biler ;-)

@lpher
 #29535  av @lpher

MR_T skrev:Har en komplett Defa 8xx serien og har kjøpt en tilleggsmodul (Powermodule m/ 3 utganger for å styre el-vinduer/takluke/El-start)
Noen er som har montert det før og har noen tips hvordan jeg må gjøre det?)
Vi har montert en gode del slike...opp igjennom åra.. ;-)
MR_T skrev: Det jeg hørte var at jeg kanskje måtte bruke 1utgang til hvert av siderutene og 2/3utganger til takluken :shock: .
Det burde vel strengtatt være mulig å koble siderutene sammen så resten på takluken?)
På en 94 Celica så må du benytte koblingskjema Nr. 2...hvilket betyr at du nok må legge en til hver av siderutene ihvertfall...
MR_T skrev: Er det noen her som har event. andre måter å få dette til på? Er dritlei å holde knappen på elvinduene når jeg skal ut av bilen hvergang :x .
Sjekket dette også...apparently....no can do...dessverre....
MR_T skrev: Vurderer også tanken av fjernstart (stå utenfor bilen og starte den ved å holde alarmknappen nede TØFT!) men er usikker på hvordan dette skal kobles (må kun kunne kobles inn når bilen er i FRi :wink: )
Vi har montert denne løsningen både på biler med automat og noen få med manuell kasse...men som nedless to say blir litt mere arbeid ;-)

Det skal la seg gjøre på din bil...men som vanlig så er det ikke noe vi anbefaler deg å gjøre... ;-)

EDIT: Pris på Power Modul er 1.290,- veil.

@lpher