TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Demontere org. radio i IS'en

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #241856  av Tjuls
 
Hei,

Noen som har en grei beskrivelse på hvordan dette gjøres?
Lurer også på om det er phonoutganger bak på denne spillern, eller er det bare uorginal spiller som gjelder om du skal sette inn en ekstra forsterker ?

 #241867  av csstian
 
Du har ikke phonoutganger på orginalspilleren.Det du kan gjøre er å bruke en omformer som du kobler på høytalerutgangen.E ikke like opptimalt som phonoutgang men det fungerer.For å ta ut spilleren tar du først ut omraminga som bryterene til setevarmere og trc.den skal rett ut mot gearstanga.bar den finner du 2 skruver med 10mm hode.så tar du opp den delen som luftedysene står i.(over spilleren) bak der finner du også 2 skruver.Så tar du ut spilleren og varmappreguleringen i en enhet.
 #241872  av Geir
 
.
Sist redigert av Geir den 14 mai 2008 21:15, redigert 1 gang totalt.

 #241904  av Tjuls
 
csstian skrev:Du har ikke phonoutganger på orginalspilleren.Det du kan gjøre er å bruke en omformer som du kobler på høytalerutgangen.E ikke like opptimalt som phonoutgang men det fungerer.
Ok, så da sitter man igjen med 2 valg. Bytte spiller, eller bruke en slik en?
Hvis dette bare skal brukes til bass, hvor mye vil man legge merke til forskjellen? Noen som har testet?

Takk for guiden, den kommer nok godt med ;)

 #241909  av csstian
 
Jeg har en slik i min bil.Da koblet jeg omformeren inn på ledningene til 6.9". Så 6.9" på forsterker og to 10" subber.Men 6.9" må byttes ut for di holder ikke mål når jeg skrur opp. Kvaliteten på lyden er jeg usikker på,har ikke hørt lyden i en is som har byttet spiller.

 #242190  av Tjuls
 
csstian skrev:Jeg har en slik i min bil.Da koblet jeg omformeren inn på ledningene til 6.9". Så 6.9" på forsterker og to 10" subber.Men 6.9" må byttes ut for di holder ikke mål når jeg skrur opp. Kvaliteten på lyden er jeg usikker på,har ikke hørt lyden i en is som har byttet spiller.
Koblet du omformeren til bak spillern da eller? Med tanke på at de kablene går vel innom en forsterker de også, et sted i brakka. Er det mulig å koble den omformern på så du ikke tar lyden på noen av høyttalerne, men bare for å få en ekstern forsterker til bass?

Kan se for meg at bakhøyttalerne kanskje ikke holder mål når du vrir opp litt ja.. Kanskje man skal løse det på samme måten bak da.. Passer helt vanlige 6x9 ned der de orginale står, eller er det noe umulige formater som er brukt? Regner med at det er 6x9, siden du skrev dette over :P

 #242236  av csstian
 
Jeg kobla meg på bak på di ledningene som sto inn på hattehyllehøytalene.Har ikke målt men regnet med det var 6.9". Du kan sikkert koble dem ilamme noen av høytelerne men tror du mister effekt da.Tror det beste er å gjøre det sånn som jeg har gjort det.Me tanke på å bruke orginalspilleren.

 #242262  av Tjuls
 
Men får ikke de høyttalerne signalet sitt fra en forsterker, og ikke rett fra spillern? Ser for meg at det ikke er helt ideelt å koble på en ny forsterker da.. hvis ikke omformern gjør noe med dette da?

 #242367  av csstian
 
Tjuls skrev:Men får ikke de høyttalerne signalet sitt fra en forsterker, og ikke rett fra spillern? Ser for meg at det ikke er helt ideelt å koble på en ny forsterker da.. hvis ikke omformern gjør noe med dette da?
Jo du sir nå der.Men det veit æ ikke om det blir nå problem.Kanskje nån her som er mere stereo kyndig som kan svare på det?

 #242400  av @lpher
 
Det skal gå greit å rappe signalet fra 6x9'erne ;)

 #242574  av Tjuls
 
@lpher skrev:Det skal gå greit å rappe signalet fra 6x9'erne ;)
Så kjekt, da får du nok en bestilling på en slik omformer ganske snart ;)

 #243414  av @lpher
 
Tjuls skrev:
@lpher skrev:Det skal gå greit å rappe signalet fra 6x9'erne ;)
Så kjekt, da får du nok en bestilling på en slik omformer ganske snart ;)
Cool...benytt alf @ bilstereo.no er du snill..og merk med TS-OGN i headingen...så får jeg prioritert den ;)

 #243497  av Tjuls
 
Ikke dårlig.. Setter pris på det ;)

 #243665  av @lpher
 
Anytime ;)