TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica 88-98 GTI FWD girkasse

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #241962  av WireD

Heisann, finnes det mange forskjellige versjoner av disse? Etter hva jeg har skjønt, er huset det samme, men det er forskjellig styrke på innmat, samt enkelte har en diffbrems/sperre.

Noen som har linker til heftige celica FWD bygger rundt om i verden?

Somebody help me please? :)

takker.

#241976  av Mani@c

Nyeste FWD'en som er forseggjort må jo være denne...

Men den kassen blir vel i dyreste laget. :lol:

*edit*
Legger inn en til...
Fensport har jo et par kraftige FWD

Kanskje denne kan hjelpe?

#242017  av Andy_Celica

Mani@c skrev:Nyeste FWD'en som er forseggjort må jo være denne...

*edit*
Legger inn en til...

Fensport sin har 4x4 den :D

#242291  av Mani@c

Andy_Celica skrev:
Mani@c skrev:Nyeste FWD'en som er forseggjort må jo være denne...

*edit*
Legger inn en til...

Fensport sin har 4x4 den :D
Ikke Corolla'ene eller mk7'ene... ;) Og alle corollaene med masse hester på forhjulene har en girkasse som tåler det. Og jeg tror at i utgangspunktet er wireD ute etter en FWD kasse som tåler masse juling. :)

#242292  av WireD

Stemmer, og jeg veit at celica-kassene i modell 88 til 98 tåler nettopp dette.
Men, det jeg lurer på, er, er det forskjellige kasser, innmatsmessig? Er de oppgraderte/nedgraderte i denne perioden? Evt. da, hvilken modell tåler mest bank?

Det er jo LSDer til disse over allt, så det skal i før jeg tar den i bruk :)

#242298  av evneveik

Jeg har en E56 kasse som kommer fra Celica mk6 1994-1997, den har samme innmaten som mr2-turbo kassen og har lsd, samt like kraftige drivakslinger som står i gt4/mr2-turbo, vil tro denne er kraftig nok?

Det største problemet er jo å få tak i kassen og akslinger, kassen sto i de Celicaene som kom med superstrut suspension (SSS)

#242382  av WireD

evneveik skrev:Jeg har en E56 kasse som kommer fra Celica mk6 1994-1997, den har samme innmaten som mr2-turbo kassen og har lsd, samt like kraftige drivakslinger som står i gt4/mr2-turbo, vil tro denne er kraftig nok?

Det største problemet er jo å få tak i kassen og akslinger, kassen sto i de Celicaene som kom med superstrut suspension (SSS)
Evneveik, you made my day! :D

Selger du kassa? :wink: :lol:

hehe, står vel på bilen din tenker jeg :wink:

Men da veit jeg iallefall hva jeg skal leite etter!

E56-kassa fra 94 til 97 er mitt i blinken for meg og mitt bruk! :D

igjen, tusen takk, takk og mange takk igjen! 8)

oh, en liten ting til, hvor på kassa står E56-stemplet, så jeg veit hva og hvor jeg skal leite? :)

#242480  av WireD

evneveik skrev:Står på garasjegulvet mitt da jeg holder på å få den inn i en st182, men selger den ikke

Står ikke stemplet noen plass, men ser sånn ut:
http://www.celicatech.com/forums/attach ... =643&stc=1

http://www.celicatech.com/forums/attach ... =644&stc=1

http://www.celicatech.com/forums/attach ... =645&stc=1
Da er det denne kassa jeg leiter etter?

CELICA 3D 1,8 GTI , 1996modell, 85kw?

#242482  av evneveik

WireD skrev: Da er det denne kassa jeg leiter etter?

Nei, det er fra en Celica st202 2.0GTi 175hk med superstrut suspension, er ikke hjemme nå, hvis ikke skulle du fått dele nr. på kassa og VIN nr serien på de bilene som har den.

#242484  av WireD

evneveik skrev:
WireD skrev: Da er det denne kassa jeg leiter etter?

Nei, det er fra en Celica st202 2.0GTi 175hk med superstrut suspension, er ikke hjemme nå, hvis ikke skulle du fått dele nr. på kassa og VIN nr serien på de bilene som har den.
Ah, hadde satt pris på om du hadde giddi å leite frem det for meg! :)

Fant en kasse til her:

3dørs GT, motor: 2,0i 16V 3S-GE , 1994 modell, denne da? :D

#242488  av evneveik

WireD skrev:

Fant en kasse til her:

Skal se i morgen om jeg ikke får til noe da. Det kan være den kassen, men kan også være S54 som er den vanligste kassen. Hvor mye hk og nm har du tenkt å dra på med?

#242490  av WireD

evneveik skrev:
WireD skrev:

Fant en kasse til her:

Skal se i morgen om jeg ikke får til noe da. Det kan være den kassen, men kan også være S54 som er den vanligste kassen. Hvor mye hk og nm har du tenkt å dra på med?
Ah, det hadde vært supert! Med VIN-nr og lignende på modellen jeg er ute etter, kan jo høggeren bare se på chassisnr-platen :)

Målet er å se 500-tallet, hkmessig. Da får turboen astma. Motoren specces for ca. 700, for å ha godt med marginer. Jeg skal rulle buene forran og bak, så jeg får pressa inn gateslicks i 235, samt kassa må ha LSD. Derfor er den kassa du nevnte, så ideell!

#242504  av evneveik

Du kan også bruke girkassen fra en mr2-turbo med lsd, denne er akkurat lik, men du må konvertere girskiftemekanismen (snu den)

#242508  av WireD

Samt Camry V6 manuellkassa fra medio 90, men vet ikke om den har LSD. Det er bare det at clutchhuset(klokka) på celica GTI kassa er veldig fin passform på m.t.p mazdamotoren den skal festes i. Trenger bare en 1 cm adapterplate, så er resten(akslinger, splines, alt) Bolt-on, minus motorfester, som jeg lager selv :)