TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bridgestone dekk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #242618  av defred

Jeg er på jakt etter noen spesielle Bridgestone dekk som bare selges i Japan, er det noen som vet hvor det er mulig og kjøpe dekk direkte fra Japan?
Vedlegg
icon_potenza_re470r.jpg
icon_potenza_re470r.jpg (5.93 kiB) Vist 600 ganger

#242644  av Kilgallon

Hvorfor skal du absolutt ha disse dekkene da?

#242662  av defred

De er de eneste 16" grushjula med asymetrisk mønster, greier jeg og skaffe disse slipper jeg og kjøre på regummierte dekk og evt. bygge om til mindre bremser slik at jeg kan kjøre med 15" felger. Utenom Maxsport, som forøvrig ikke har asymetrisk mønster, er det ingen andre dekklevrandører som produserer 16" grushjul.

#242685  av Kilgallon

OK. Har på følelsen av at disse dekka ikke skal sitte på en vanlig verdagsbil.

#242768  av Magne_F

Kanskje ikke akkurat hverdagsbil nei.. :-)
Vedlegg
Bilen til Defred.
Bilen til Defred.
START%2095_1_1.jpg (478.27 kiB) Vist 272 ganger
 #242824  av Mani@c

defred skrev:Jeg er på jakt etter noen spesielle Bridgestone dekk som bare selges i Japan, er det noen som vet hvor det er mulig og kjøpe dekk direkte fra Japan?
Hva med å høre med disse firmaene som importerer japanske biler? Som Japanauto osv. de har jo gode bilkontakter i japan. Ellers så ville jeg ha hørt med enkelte firmaer som leverer deler til Rally. F.eks Kollevold, om de ikke har så vet de vel kanskje om noen som har.
 #242852  av defred

Mani@c skrev:
defred skrev:Jeg er på jakt etter noen spesielle Bridgestone dekk som bare selges i Japan, er det noen som vet hvor det er mulig og kjøpe dekk direkte fra Japan?
Hva med å høre med disse firmaene som importerer japanske biler? Som Japanauto osv. de har jo gode bilkontakter i japan. Ellers så ville jeg ha hørt med enkelte firmaer som leverer deler til Rally. F.eks Kollevold, om de ikke har så vet de vel kanskje om noen som har.
Kan høre med Japanauto kanskje men Kollevold og Gundersen er ikke akkurat behjelpelig når det kommer til spesielle ting, dessuten har de minst 100% fortjeneste på alt de selger, så tanken er og skaffe selv. Ikke sponse rallysatsingen deres mer en nødvendig, de er ikke akkurat billige i forhold til og kjøpe direkte selv. Prøvde og få hjelp til og spesial bygge en clutch til bilen min for en tid tilbake og de bare ristet på hodet!!!!!! Så der er det bare mulig og handle ting som ligger i hylla. Kjøpte 2 lyktestag hos kollevold sist han tok "bare" 1000,- for de, i England kostet de samme 180,-!!

#242890  av Kilgallon

Magne_F skrev:Kanskje ikke akkurat hverdagsbil nei.. :-)
Da skjønner jeg at du vil ha spesielle dekk :wink:

#242909  av celicagt4205nord

kan du ikke skaffe en slik sak som du kan seipe dekkene selv?om du ikke får tak i de dekkene du vil ha...

#242914  av defred

celicagt4205nord skrev:kan du ikke skaffe en slik sak som du kan seipe dekkene selv?om du ikke får tak i de dekkene du vil ha...
Og det betyr :?

#242923  av Larsen

Altså sånn hvor du kutter sporene i dekkene selv

#242929  av Kilgallon

Larsen skrev:Altså sånn hvor du kutter sporene i dekkene selv
Det hørtes jo lett ut :lol:

#242939  av defred

Tror nesten jeg må se min egen begrensing der gitt! :roll:

#243034  av celicagt4205nord

du trenger jo ikke begynne fra scratch....så en som hadde gjort det med astfalt dekk...han haddealdri gjort det før...så forsåvidt greit ut...men du skal jo bruke det i rally såe.. :D du får høre med de andre som kjører hvor de får tak i dekk da..

#243105  av defred

celicagt4205nord skrev:du trenger jo ikke begynne fra scratch....så en som hadde gjort det med astfalt dekk...han haddealdri gjort det før...så forsåvidt greit ut...men du skal jo bruke det i rally såe.. :D du får høre med de andre som kjører hvor de får tak i dekk da..
Asfalt dekk er nok litt enklere og skjære spor i, grushjul har litt mer spessielt mønster og egenskaper, dessuten må dekkene være klasset. Stort sett kjører alle andre på 15" hjul og det er ikke noe problem og skaffe, men bilen min må kjøres på 16" felger p.g.a
315mm brenseskiver, dette er ikke vanlig. Alle dekklevrandører lager grushjul i maks 15" utenom Bridgestone, men den Norske imporøren er ikke behjelplig med og skaffe de dekkene som jeg er på jakt etter. Mulig jeg har skaffet en kontakt i Portugal som kan skaffe de dekkene jeg er på jakt etter.