TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SPM ang kaldere plugger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #242987  av Gt-4-Ever

Må jeg ha kaldere plugger når jeg skrur opp turbotrykket hvis jeg ikke kjører
på bane? Jeg gir på en gang iblant, men blir aldri mer enn småkjøring..

Har kaldere plugger nå, men de blir så sinnsykt sotete.

Svar ønskes. Tenker på å bytte tilbake til platinapluggene siden de ikke ble noe sotet.

#243110  av defred

Jeg kjører på platinaplugger og det er ikke noe problem, kjører stort sett på full gass + høyt turbotrykk m/respons!

#243132  av ST205RR

hvor høyt trykk kjører du med ?

#243138  av Gt-4-Ever

Har innstilt på 0,8 og 1 bar. Har desverre ikke blitt mye kjøring siden bilen er helt idiot for tiden, men skal bytte bankesensoren, så får jeg se om det blir bedre. Blir vel for det meste kjøring på originaltrykket/0,8 bar, men har jo mulighet til å endre dette. :P

#243165  av celica_st185

hadde aldrig tatt sjangsen på å kjøre 1bar med orginalplugger... Gjorde det på en nissan sr20det motor, og det holdt ca 2min :( Rester av tennpluggene hadde bl. a svidd seg fast i stemler osv.

Hvis pluggene er sotete må du justere blandingen magrere, Hvilke plugger kjører du med?

#243174  av Gt-4-Ever

Ha kjørt med ngk sine, har byttet tilbake til platinapluggene idag,men blir vel å bytte til ngkpluggene igjen. Grunnen til at jeg byttet tilbake var at jeg skulle utelukke at den hadde noe med at bilen ikke funker..

Bestilte ny bankesensor idag, har den kaskje på tirsdag. Håper det løser problemene mine.

Hvordan justerer jeg blandingen?

#243256  av Gt-4-Ever

Hvor får jeg tak i det og hva koster det? Hva har du på din bil?

#243260  av celica_st185

Har selv Greddy e-manage som er ett programmerbart piggyback sprut som kan justere tenning og bensin. Kommer til å erstatte dette med ett skikkelig datasprut snart, men akkurat nå går penga til å fikse bilen :( Har fungert greit med e-manage, utenom at jeg har hatt tilkoblingsproblem med pc-en jeg har brukt... Vet ikke helt om det er noe med pc eller om det er en svakhet på selve e-manageren som gjør dette :roll: