TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Azev LS felger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #29656  av @lpher

En av de få europeiske felgemerkene som har noe som helst til supran er Azev....vurderte lenge å få tak i noe der...som sikkert noen her husker ;-)

MEN...fant aldri noen bilder slik at jeg fikk se åssen det ble på en Supra....men nå i ettertid dukker selvfølgelig slike ting opp ;-)

Kanskje noe for deg Ninjamannen? ;-)

Her er ihvertfall et par bilder av Azev LS splittfelger i 8x18" og 10x18" på en sort UK-Supra:

@lpher
Vedlegg
safcinstallpics 005med.jpg
safcinstallpics 005med.jpg (75.34 kiB) Vist 4606 ganger
safcinstallpics 004med.jpg
safcinstallpics 004med.jpg (77.42 kiB) Vist 4607 ganger
safcinstallpics 003med.jpg
safcinstallpics 003med.jpg (107.94 kiB) Vist 4607 ganger

#29658  av erling

Perfekt senking på den der.. Vakkert.. Bilde

#29673  av CelicaTurbo

absolutt perfekt ja :) liker det ikke når biler blir senket så mye at hjulene forsvinner opp i hjulbuen men her fyller hjulene hjulbuen perfekt :)

#29674  av Ninjamannen78

Snyggt!

#29787  av CelicaTurbo

tenker det også blir gromt med Blitz, men det er stive priser på slikt :)

#29796  av @lpher

TOYPARTS skrev:Jeg får disse på supraen min i 10*18 og 8,5*18
blitz technospeed z1, de med gull i senter 8) 8) 8) 8) 8)
ps må bla litt ned på siden.....

http://www.fensport.co.uk/partsfiles/universalparts.htm

MVH Erik
De der er ikke dumme nei...pris da?
...og åssen gummi skal du ha på de?

Personlig så er heller litt mere mot Blitz Z2'n jeg da ;-)

@lpher

#29881  av TOYPARTS

må jo finne ut hvilken gummi jeg skal ha på de, men det blir vel 265-35-18 bak og 245-30-18 foran i gateslicks

MVH Erik

#29964  av @lpher

TOYPARTS skrev:må jo finne ut hvilken gummi jeg skal ha på de, men det blir vel 265-35-18 bak og 245-30-18 foran i gateslicks

MVH Erik
Slicks? Såpass ja....skal gå hardt for deg da med andre ord ;-)

265 kan bli litt smalt på 10" felg om du spør meg....på mine 10" felger står det nå 275 dekk...men de har en anelse tyskerstuk over seg...så jeg kjøper nok 285 neste gang for å få de til å fylle felgbredden bedre... ;-)

@lpher

#30028  av Turbotrille

@lpher skrev:
TOYPARTS skrev:må jo finne ut hvilken gummi jeg skal ha på de, men det blir vel 265-35-18 bak og 245-30-18 foran i gateslicks

MVH Erik
Slicks? Såpass ja....skal gå hardt for deg da med andre ord ;-)

265 kan bli litt smalt på 10" felg om du spør meg....på mine 10" felger står det nå 275 dekk...men de har en anelse tyskerstuk over seg...så jeg kjøper nok 285 neste gang for å få de til å fylle felgbredden bedre... ;-)

@lpher
Høres veldig rart ut, jeg har 245/35-17 på min bil, DET er tyskerstuk det.
10" felg.
Kan jo nesten høres ut som du har 11.5" felger.

#30052  av erling

Turbotrille skrev: Høres veldig rart ut, jeg har 245/35-17 på min bil, DET er tyskerstuk det.
10" felg.
Det er jo sånn det skal være.. Kanke ha mer enn 255 på 10" 8)

#30106  av @lpher

Turbotrille skrev: Høres veldig rart ut, jeg har 245/35-17 på min bil, DET er tyskerstuk det.
10" felg.
Wierd...på Supra mkIV så sitter det jo:

8x17" med 235 dekk foran
9,5x17 med 255 dekk bak

og på de TTE felgene jeg kjøpte så er anbefalte dekk bredder:

8,5x18 245 bredde
10x18 275 bredde

De fleste mkVI Supras med 10" bak, kjører med 285...også finnes det en og annen luringen med 295 da... ;-)

Så 265 går nok sikkert greit...men jeg personlig tror det vil se litt vel tysker ut da; -) 255 tror jeg ikke du skal sette på for med bittelittegranne aktiv kjøring så er midtbanen på dekkene utslitt etter bare 3 måneder...trust me on this...ive been there...and...ive done that ;-)

@lpher

#30126  av Goose

@lpher: Du må virkelig slutte å komme med sånne bilder !
Blir bare så hekta på supra!!! :)

Har mer og mer lyst å bytte Celica'n og kjøpe supra...

Uff, blir bare dårlig av å se så nydelig bil. :)

#30136  av erling

@lpher skrev:255 tror jeg ikke du skal sette på for med bittelittegranne aktiv kjøring så er midtbanen på dekkene utslitt etter bare 3 måneder...trust me on this...ive been there...and...ive done that ;-)

@lpher
Har vel hatt for mye luft i dekka da..

#30151  av @lpher

Goose skrev:@lpher: Du må virkelig slutte å komme med sånne bilder !
Blir bare så hekta på supra!!! :)

Har mer og mer lyst å bytte Celica'n og kjøpe supra...

Uff, blir bare dårlig av å se så nydelig bil. :)
LOL ;-) ja det var det ja...how CAN i stop...npr de er så herlige?! :-)

erling skrev: Har vel hatt for mye luft i dekka da..
Nope....sjekk lufttrykket hele tia også...montert på ett verksted...sjekka til og med på ett annet verksted også for å 'get a second opinion'...alt for breie felger til dekka var konklusjonen...og dess råere bilen er dessto hurtigere vil du merke det....naturlig nok... ;-)

Så jeg har nå dessverre for smale dekk på vinterdekka bak....men bare fordi det ikke finnes bredere....og må forsøke å kjøre som en prest for å få dekka til å holde ut litt lengre enn 3-4 måneder ;-)

...og jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe for smale dekk en gang til...thats for shure :-)

MkIII tåler da 10" felger og 285 dekk den vel? ..uten rulling av leppa?

@lpher