TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor stor er den boxen bass kassa bak sete pÃ¥ mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #243417  av shortx

lurer på om dere har noen mål og bilder av denne kassen og hvordan basser sitter det der org . ossen materiale er den laget av osv.

jo mere info og bilder jo bedre er til et projekt jeg driv med

takker for svar og bilder:D

og er det noen som vet vilken måtte som er mest plass besparende når det gjelder sub ???

obs har ikke mr2 enda
Vedlegg
bilde av boxen
bilde av boxen
original_subkasse.JPG (151.8 kiB) Vist 221 ganger

#243445  av toyota_mr2

det er en plast kasse med en subb som sikert ikke virker den er skrud på baksiden av de deksele du ser der de lureste å mest plassbesparende er å lage en kasse som kan stå oppå den hylla på pasasjer siden siden de er best plass der så byger du bare en som går jevnt min byger lit mer fik ikke kassen mindre pågrun av at mangnten er for stor
Vedlegg
subb.jpg
subb.jpg (535.48 kiB) Vist 219 ganger

#243449  av inzane2012

toyota_mr2 skrev:det er en plast kasse med en subb som sikert ikke virker den er skrud på baksiden av de deksele du ser der de lureste å mest plassbesparende er å lage en kasse som kan stå oppå den hylla på pasasjer siden siden de er best plass der så byger du bare en som går jevnt min byger lit mer fik ikke kassen mindre pågrun av at mangnten er for stor
ikke for og disse deg eller noe, men en fin regel er at når du må trekke pusten i en setning, så er det som regel en fin plass og sette ett komma:) eller ett punktum for og begynne på en ny setning... blir veldig mye lettere for oss andre og lese det da:)

#243450  av Sven

se signaturen hans :wink:

#243451  av inzane2012

Sven skrev:se signaturen hans :wink:
og difor jeg skrev at innlegget mitt ikke var for og disse han eller noe sånt....

#243452  av shortx

inzane2012 skrev:
toyota_mr2 skrev:det er en plast kasse med en subb som sikert ikke virker den er skrud på baksiden av de deksele du ser der de lureste å mest plassbesparende er å lage en kasse som kan stå oppå den hylla på pasasjer siden siden de er best plass der så byger du bare en som går jevnt min byger lit mer fik ikke kassen mindre pågrun av at mangnten er for stor
ikke for og disse deg eller noe, men en fin regel er at når du må trekke pusten i en setning, så er det som regel en fin plass og sette ett komma:) eller ett punktum for og begynne på en ny setning... blir veldig mye lettere for oss andre og lese det da:)

hold deg til topcik Dysleksi is the shitt <3 dysleksi power<3(er dysletiker selv)

kunne tenkt meg noen mål av denne plast kassa :D

#243719  av marlboro1310

huff gutta...

#243764  av ErlingK

Halloen!!

Kassa er ca 44 cm bred, 16 cm dyp å 20 cm "lang", (alltså målt i lengderetning av bilen). Det er stål i alle retninger untatt opp hvor det er ett plastlokk med fibermatte på, (det du ser). I veggen forover er det hull til en 5" høyttaler. På bildet ditt sitter det en plastgrill over dette. Lokket kan skrues vekk, for å få det opp er det bare å ta tak å røske i forkant, sitter på plastklips.

Erling

#243994  av Mr.Maximuz

ikke finn pa a bruk vinkelkutter INNE i bilen uten a dekke til vinduene! bare et lite tips;) brent metall har en lei tendens til a ville bli igjen pa glass.

Nar det kommer til bass i mr2, bruk plassen bare forersetet! det er jo du som vi ha mest bass uansett!! jeg teipet aluminiums folie bak ryggen pa setet (etter a ha fjernet den lille boksen) sa smorte jeg glassfiber overalt slik at jeg fikk ei kasse uten front.

Ta ut "kassa", legg 4 lag til inne i den og lag en front, enten med a strekke et toystykke over og bruke glassfiber, eller bare ei plate! det blir helt enormt! pluss at du far mest mulig ut av plassen (volumet i kassa oker, da kan elementet ogsa bli storre)..

#244016  av Mr2Even

Jeg har laget en kasse nedi kassa som er litt høyere enn orginalt for å få riktig antall liter. Dvs den kassa jeg lagde, består bare av sidevegger og frontvegg som er sagd i samme profil som bunn.

En 8" er fastmonters i frontveggen og spiller ut av det orginale hullet. Har dekt den med filt og beskyttelses ringen til elementet sitter på utsiden så man ikke ser at det org hullet er for lite for elementet. Gjorde det slik for ikke å ødelegge den org kassa.

#245660  av Soffa

gidder dere å poste bilder av dette eller? kjønner lite:P

mens vi er inne på annlegg her, hvordan er det med kabler og utsyr i midtkonsollen? tenkte på å fyre inn fire 8" punch subber fra rockford der, to bak brekket og girstanga, og to i veggen der den går oppover.

mulig?

#245742  av Bacardi8

Soffa skrev: mens vi er inne på annlegg her, hvordan er det med kabler og utsyr i midtkonsollen? tenkte på å fyre inn fire 8" punch subber fra rockford der, to bak brekket og girstanga, og to i veggen der den går oppover.

mulig?
Nah..får ikke plass til noe høyttalere i midtkonsollen. Vajerne og overføringa til girkassen går under midtkonsollen, men du får fint plass til noen ledninger om du tar deg tida til å demontere den da..går ikke å trekke kabler i blinde der...

Bildet under er det absulutt beste alternativet jeg har vert borti til nå..
Vedlegg
final_twin_binnacles_2_large.jpg
final_twin_binnacles_2_large.jpg (180.69 kiB) Vist 238 ganger

#245762  av KonG_PeR

må bare si det bilde der var helt sykt bra :P hvor er det fra?!?

uansett er det ikke noe stress å ta ut midtkonsollen.. av med girspaken og 8 skruer bort over ( 3 på hver side, og 2 i toppen) hadde den av i går, da jeg monterte short-shiften.. om du skal ha den ut da ;) men synes selv det ikke er noe pent å skjære i midtkonsollen, bedre å lage noe i likhet med dem på bildet over :P

#245853  av Soffa

hehe sant nok, nei hvis det er sånn halveis utført ødelegger det fort mye, skulle jeg satt subber der skulle jeg gjort det skikkelig.

men nå tror jeg jeg heller velger den på det siste bildet, genial løsning, ser fryktelig flott ut og. lurer litt på om det funker å legge forsterkeren(e) i bagasjerommet bak motoren slik at man får plass til to subber i cupèen, måtte eventuelt strekt kablene gjennom motorrommet da og det er vel ikke ideelt. men det lages vel slike beskyttelsesrør man kan tre kablene gjennom.

ah, elsker å planlegge. regner med å ha ny bil på plass innen jul, så må bare begynne å tenke:P

#245867  av marlboro1310

Kan ikke se at 2 subber er nødvendig i denne bittelille kupeen...

Har en kompis som har en liten 6" sub (P.Audio) i optimal kasse bak passasjersetet i sin Mr2,og denne spiller fletta av massevis av 10" jeg har hørt plassert på samme vis...

Du trenger størrelse på kassene hvis du skal ha basstrykk,det er ikke akurat svært mye plass å ta av tør jeg påstå,små kasser på store element gir uansett amatørmessig blikkenslagerlyd etter det mine ører forteller meg..

Men nå er jeg i utgangspunktet litt vel kravstor når det kommer til lyd...

:P