TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har nÃ¥ kjørt 75 Mil i min nyinnkjøpte IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #243847  av Cmon

Kjøpte bilen til Kaimagne på fredag. 99 mod IS 200 med 130'km på tellern.
Det vises at bilen ikke akkurat er ny, og det vises at den er brukt. Noen steinsprang i lakken og noen riper o.l. i interiøret.
Er forsåvidt fornøyd med dealen uansett.
Fikk virkelig testa bilen i helga.
Kjørte fra Oslo til Mandal på Fredag.
Jeg og en kompis kjørte i hver sine biler nedover.
Pga enorm pinseutfart nedover var det monsterkø ut fra Oslo allerede i 2-tia på Fredagen. Brukte 1t og et kvarter til Drammen.....
Svingte av motorveien og dro på en bensinstasjon for kaffe og diskusjoan ang alternative ruter.
Mens vi sto på bensinstasjonen og kompisen min akkurat hadde sagt noe sånt som "fan den IS'n er flott designet", så oppdaget jeg en annen IS på plassen. Det var en sølvgrå IS med sort (vinyl?) på bagasjeromslokket og deler av pansret. Den hadde skjørt og fangere foran og bak, 19" 235 og skikkelig mørk soting på alle sidevinduene. Måtte jo se nærmere på den. Oppdaget da en IC i fronten...... Det aner meg at dette er et eksemplar som er lagt ned en del jobb og penger i.. Veldig fin bil. Hvem sin?
Det dukket aldri opp noen eier, så fikk ikke pratet noe med personen.
Syns da min så noe "spinkel" ut etter dette :lol:

Vi bestemte oss for å prøve en alternativ rute sørover, og kjørte mot Notodden, Seljord og over fjellet. Jo nærmere vi kom Notodden, jo flere mer eller mindre vellykede stylingprosjekter så vi på veien. Ikke alt som er like pent nei. Etter Notodden begynte det å løsne en del i trafikken, så vi fikk la beina løpe litt. Det gikk radig unna nedover på svingete veier. Morsomt. Fant etterhvert ut hvordan man må kjøre for å virkelig bruke IS'n. Var sjelden under 3500 omdr. Ble tryggere på bilen etterhvert og kosa meg skikelig. Etter Evje var kompisen min på kjente veier, og jeg måtte jobbe litt for å holde han bak meg, men det gikk nå stort sett greit.
Forbruk på denne delen av turen var på 1,09l på mila. Overaskende bra med tanke på typen kjøring.

Etter ei helg i Mandal med båttur og noe festing var det på tide å dra videre mot Stavanger. Ringte søster og fikk vite at de var på hytta i Sirdal. Ny fjelltur :D
Var ikke akkurat no svinkjøring denne dagen, men morsomt allikavel. Masse svinger...

Er nå tilbake i Stavanger og må si meg veldig fornøyd med bilen. Er vel noen ting som bør gjøres med den, men alt i alt en kjempebil.

#243857  av Tjuls

Ja det er deilige biler gitt.. Hentet min i Trondheim i påska, så fikk 55 mil hjem første dagen. Ble ikke noe mindre glad i bilen på den turen.

Du får ha gratulerer med ny bil da! Få opp noe bilder ;)

#243960  av lexusrider

hehe er nok ein bra bil du har kjøpt.. kan e lova deg:):) gratulere:)

men vi trenger vel bilder av din og den styla du såg vel... så det så:)

#243980  av oleb

På onsdagen stikker jeg nedover til Skien for å hente en 2003 modell is200 til gamlingen! Gleder meg :D

#243986  av Geir

Det er moro å lese slike historier! Jeg kan ikke skjønne annet enn at mennesker som prøvekjører eller kjører en Lexus både setter seg i, og går ut av bilen med et smil.

Selv har jeg kjørt såpass mye etter jeg fikk den 10 des i fjor at jeg helst ikke vil tenke for mye på det :lol:

#244012  av Matsern

Gratulerer med bil!

Jeg må si at jeg faktisk tar meg selv i og kjøre forbi avkjøringer på motorveien jeg.. :shock: rett og slett fordi det er så behagelig og deilig og kjøre bilen at jeg glemmer hvor jeg skal :lol: :oops:

#244018  av oleb

Matsern skrev:Gratulerer med bil!

Jeg må si at jeg faktisk tar meg selv i og kjøre forbi avkjøringer på motorveien jeg.. :shock: rett og slett fordi det er så behagelig og deilig og kjøre bilen at jeg glemmer hvor jeg skal :lol: :oops:
hehe.. jeg gleder meg til hjemturen, selv om den er 100 mil lang :shock:

#244088  av Geir

Haha....det er faktisk ikke ofte jeg kjører rett hjem fra jobb. Jeg vil så gjerne "ta ei runde først".

Jeg må skjerpe meg! :lol:

#244101  av Neo

Grattis med ny bil, du vil ikke angre :D ..

#244102  av Tjuls

Geir skrev:

Haha....det er faktisk ikke ofte jeg kjører rett hjem fra jobb. Jeg vil så gjerne "ta ei runde først".

Jeg må skjerpe meg! :lol:
Jeg må si jeg kjenner meg igjen i begge disse uttalelsene. :oops:

#244142  av lexusmann

Er sånne historier som gjør at jeg får sviiinelyst på IS igjen... :lol:
Om enn original, få'kke hjelpe...

#244923  av Gt-4-Ever

får lyst på en selv. :)

#244936  av Cmon

Statusrapp.
Fremdeles like fornøyd med bilen. eneste problemet er at jeg bruker så lang tid hjem fra jobb. Kjører omveier og sånt :D

Skal kjøre tilbake fra Stavanger til Oslo med gammelbilen på Lørdag. Blir nedtur.
Blir nok korteste vei da ja.....

Blir greit å bi kvitt den da.

#244940  av oleb

Har tilbakelagt ca. 200 mil i pappas nye (han har så vidt prøvd den), og jeg er utrolig imponert over hvor utrolig bra den bilen er. Lydløs, lettkjørt og superkomfortabel, kjempebra stereo, smådiskré sekserlyd og folk snur seg mer etter den enn hva de gjør etter min gt4. Selv om den har sportsunderstell spiser den humper lett som ingenting, og den henger skikkelig godt i svingene. Slå av traction control og presenter den for en grusvei, og den legger seg bredt uten problemer samtidig som den er enkel å kontrollere. Selv om motoren er på bare 155hk, er jeg veldig imponert over hvor sterk den er. Har enda ikke satt meg inn i celicaen etter at jeg hentet lexusen, og jeg gruer meg til å gjøre det.
Har siklet på is200 en god stund, men har slått det fra meg pga for liten motor, nå spiller det overhodet ingen rolle, jeg elsker den bilen der! :D

#244941  av oleb

En annen ting jeg har merket er at det er ekstremt mye "sparkle" i lakken, har dere andre også det?