TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøp av nye felger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #29715  av Espen H

Har fått tilbud om brukte 17 tommers felger med dekk av ganske lav profil. Felgene har sittet på en corolla av den nest nyeste generasjonen, og skal være i god stand (ikke kast, eller bulker), og de skal ha vært brukt en sesong.

Det jeg lurer på er om jeg ville fått plass til 17 tommere i Ae92 corolla gtien min, og så vet jeg ikke om boltdimensjonen er lik. i tillegg lurer jeg på om celica mk5 også har lik boltdimensjon som dette(blir nok den neste bilen min, ville gjerne sluppet og selge felgene med bilen jeg har nå).

Han hadde tenkt seg ca 6000, kunne kanskje fått prisen litt lengere ned. Høres det ut som et bra kjøp? andre ting jeg burde sjekke før jeg kjøper meg nye felger?

#29737  av CelicaTurbo

6000,- er litt mye for 17" synes jeg, med mindre det er noen spesiellt dyre felger. Normalt får man kjøpt dette komplett for 10.000, noen steder billigere og andre steder dyrere så du får vurdere selv.

Men, ifølge denne siden: http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm så har alle Corollaer av alle årsmodeller 4x100 boltsirkel, mens kun Celicaer fra 86-94 med 1.6 liter motor har denne boltsirkelen og samme innpress. Dvs at ønsker ønsker du en av de mer motorsterke Celicaene (156hk eller 204hk) så passer ikke disse felgene..