TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et par spørsmÃ¥l ang modifisering av 7mgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #244639  av StianMK3

Jeg kjøpte Supra'n min for en måneds tid siden.Bilen var kjørt 182000 km.Siste eier fikk kjøpt en ny/brukt motor av toyparts i 1995 pga av havari.I dag skal den være kjørt ca 125000...

Etter det jeg vet er den nokså orginal,utenom Blitz dual boost controller og en oppgradert bensintrykks regulator som jeg ikke vet merke på.Og en oppgradert turbo som selger sa ble montert ved motorbytte.

Pr i dag er motor til full overhaling.Toppen blir portet.

Det jeg har foreløpig er: Arp studs og bolter i bunn,MLS 2mm stålpakning,Toga pumpe,Walbro 255,Ettersom garrett gt30 ol turboer koster skjorta,prøver jeg først et ebay kjøp av en T70 og ser hvordan den funker...compressor A/R70 ,turbin A/R83,ex 50mm hks WG,stor IC,Komplett rustfritt 3" eksos.

JE stempler og nye råder skal i,men sansynligvis ikke før etter sommeren når lommeboka begynner og bli tykk igjen :/

Jeg tenkte på 550 dyser til og begynne med,men har en kjenning som kjører med 680 og lexus afm som funker kanonbra,så blir nok det på meg også

Det jeg lurer på er: hvor mye hp klarer 550 - 680cc og levere fuel til? evt hvordan regner man det ut?

Hvor mye trykk kan du lade på med det oppsettet mitt uten smidde stempler/råder?

Hvordan ungå detonasjon ettersom jeg har hørt mange som har blåst motorer pga for lite bensin og bang !!!! på orginal motorstyring.Evt når trenger jeg en oppgradering som piggyback etc ?
 #244660  av tojo

StianMK3 skrev:Jeg kjøpte Supra'n min for en måneds tid siden.Bilen var kjørt 182000 km.Siste eier fikk kjøpt en ny/brukt motor av toyparts i 1995 pga av havari.I dag skal den være kjørt ca 125000...

Etter det jeg vet er den nokså orginal,utenom Blitz dual boost controller og en oppgradert bensintrykks regulator som jeg ikke vet merke på.Og en oppgradert turbo som selger sa ble montert ved motorbytte.

Pr i dag er motor til full overhaling.Toppen blir portet.

Det jeg har foreløpig er: Arp studs og bolter i bunn,MLS 2mm stålpakning,Toga pumpe,Walbro 255,Ettersom garrett gt30 ol turboer koster skjorta,prøver jeg først et ebay kjøp av en T70 og ser hvordan den funker...compressor A/R70 ,turbin A/R83,stor IC,Komplett rustfritt 3" eksos.

JE stempler og nye råder skal i,men sansynligvis ikke før etter sommeren når lommeboka begynner og bli tykk igjen :/

Jeg tenkte på 550 dyser til og begynne med,men har en kjenning som kjører med 680 og lexus afm som funker kanonbra,så blir nok det på meg også

Det jeg lurer på er: hvor mye hp klarer 550 - 680cc og levere fuel til? evt hvordan regner man det ut?

Hvor mye trykk kan du lade på med det oppsettet mitt uten smidde stempler/råder?

Hvordan ungå detonasjon ettersom jeg har hørt mange som har blåst motorer pga for lite bensin og bang !!!! på orginal motorstyring.Evt når trenger jeg en oppgradering som piggyback etc ?
- med 550-680 dyser har du nok til ca 5-600hk(700hk).
- ville ikke kjørt mer enn 400-450hk (har du nye lager? ellers motor i god stand?) BHG eller/og lagerras vil komme.
- "billigste å mest brukte løsning er 550dyser, AFPR, Lexus AFM, Apex’I SAFC og orginal ECU

#244663  av StianMK3

Clevite77 lagre er på vei,så motor blir som sagt total overhalt med arp bolter,nye lagre over alt,stempel fjører,hona blokk,nyslipt veiv osv

#244666  av Andreazz

StianMK3 skrev:Clevite77 lagre er på vei,så motor blir som sagt total overhalt med arp bolter,nye lagre over alt,stempel fjører,hona blokk,nyslipt veiv osv
Hvor fikk du tak i Toga oljepumpa?

#244674  av StianMK3

Det var vel horsepowerfreaks

#244713  av beerba

Andreazz skrev:
StianMK3 skrev:Clevite77 lagre er på vei,så motor blir som sagt total overhalt med arp bolter,nye lagre over alt,stempel fjører,hona blokk,nyslipt veiv osv
Hvor fikk du tak i Toga oljepumpa?
http://www.importperformanceparts.net/i ... oyota.html