TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• elektrisk girkasse og mekanisk instrumenter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#245204  av marlboro1310

Det gjøres på følgende måte: http://www.trstuning.no/index.php?prod=397

Gjorde det ikke selv på min MR2,men det er vistnok ikke store inngrepet :)

#245221  av Mr2 Mk2

er bare å sette inn en mekanisk del istedenfor den elektriske.Er bare 2 skruer det, men du kan ikke bruke den fra gti kassa.Jeg kjøpte av Markus, betalte bare noen hundrelapper :)

#245225  av aneriks

Mr2 Mk2 skrev:er bare å sette inn en mekanisk del istedenfor den elektriske.Er bare 2 skruer det, men du kan ikke bruke den fra gti kassa.Jeg kjøpte av Markus, betalte bare noen hundrelapper :)
er ikke noen som har dele nr eller noe på denne dingsen? var jo gansje dyrt det andre kittet der

#245227  av Ivar

Det er ikke mulig å forandre kontakten/sensoren på girkassen?

#245228  av jumbo

Det kitet er nok overpriset rimelig kraftig.

#245234  av marlboro1310

Lav etterspørsel gir ofte noe overdreven pris ja,prisen tar de seg betalt siden det alltid kun er særdeles interesserte som skal ha det...og ikke bestemor i sin Nissan Micra...

8)

#245238  av Christian

Tror den mekaniske utgaven koster ca 800 totalt hos toyota...

#246055  av aneriks

er ikke noen som har dele nr på denne?

#246078  av marlboro1310

Usikker på om det finnes delenr fra toyota på disse...er da bare å ringe Rolf,så fikser han deg ett sett....så kan du klage på prisen samtidig :)

#246132  av evneveik

33404-16010 tror jeg er dele nr. hvis det er denne du mener:
Vedlegg
speed.JPG
speed.JPG (22.04 kiB) Vist 860 ganger

#246142  av aneriks

noen av dere som har gjort dette vet vel hva av det på bilde jeg trenger `? hadde vært g reit og hatt dete i orden før dagali

#246148  av evneveik

Jeg kommer til å skru ut den elektriske kontakten og bytte den me den mekaniske pluggen fra den gamle girkassen min.
Men mulig det ikke går i mitt tilfelle da den gamle kassen er en s53 1990mod og den "nye" er en e56 1994mod så det kan jo være at antall tenner er forandret?

Er det sånn at du har en gammel girkasse og en ny så er det vel bare å bytte over?

#246158  av aneriks

evneveik skrev:Jeg kommer til å skru ut den elektriske kontakten og bytte den me den mekaniske pluggen fra den gamle girkassen min.
Men mulig det ikke går i mitt tilfelle da den gamle kassen er en s53 1990mod og den "nye" er en e56 1994mod så det kan jo være at antall tenner er forandret?

Er det sånn at du har en gammel girkasse og en ny så er det vel bare å bytte over?
jeg har en 91 gti bil og en 93 turbo motor/kasse