TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luft filter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #245545  av alcapaal

Heisann. Har kjøpt meg åpent filter. ( bare sånn universalt da hehe)
Men lurte på hvor luftmenge måleren står? Dumt å koble bort den :P
Noen som har peil på om luftfilter boksen er festen noen andre plasser en i slangen. Satt iaff som faen :evil:

Bilen er 91 mod mk2

#245548  av mr2cato

Det holder med en tråd om dette, ikke to som du har lagt ;)

Luftfilterboksen er festet med en hau med skruer som sidder rundt forbi.
De er litt kruglete å komme til, men det går! Bare å ta av toppen på boksen, siden luftfilteret så kommer du til. Du får ingen problemer og kobler ikke vekk luftmengdemåleren ved å montere kon filter ;)
Det trenger du ikke bry deg om, da den ikke står i forbindelse med boksen! :P

#245549  av alcapaal

Var ikke meningen å lage 2 tråder da ;)

Okey. Da får jeg prøve på det da ;) takker for svar

#245746  av alcapaal

det er to bokser der. Er luftfilteret den boksen som er lengst mot siden av bilen? Isåfall er den "umulig" å få opp :P hehe. Må jeg av me staget i motor rommet eller?

#245750  av Larsen

Det staget er fort gjordt å ta av. Kan også anbefale deg å demontere sideplatene til motorlokket.

#245754  av alcapaal

Ok. takker ;)

#245768  av mr2cato

alcapaal skrev:det er to bokser der. Er luftfilteret den boksen som er lengst mot siden av bilen? Isåfall er den "umulig" å få opp :P hehe. Må jeg av me staget i motor rommet eller?
Det er vippefester på toppen av luftfilterboksen!
Du må vippe alle sammen ned, noen sitter sikkert bra, men ha tolmodighet og prøv deg litt frem ;)

Etter dette og du har tatt ut filteret finner du som sagt så og si alle skruene.

Som Larsen sa: skru av tårnstaget og envnt det sidedekselet på siden av motorlokket. Det er bare to skruer på innsiden som fester det ;)

#246261  av alcapaal

Ble da bra det :)
Skrudde det bare fast rett på slangen som gikk til den gamle boksen.
Smartere å sette filteret lenger ned eller?

Fikk endelig liv i subben igår også btw ;)

#248051  av kvassheim

luftmengdemåleren er det lille røret som sitter inn på slangen rett før innsuget.. vær litt obs på tempsensor, som skal sitte en eller annen plass før lmm.. glemmer du denne får du en noe ustabil tomgang, noen ganger normal, andre ganger 4500 :?
jeg skar bare av slangen rett før lmm, og brukte denne eksisterende biten(med lmm) som skjøt for røret til kn-filteret, skar så et krysspor i gummien i bunnen av filteret, og stakk temp-sensor inn der..

#248126  av 323F GTX

er ikke lmm på mk2 ;) er Map sensor. kan koble luftfilteret rett på innsuget om du vil :P

#248130  av marlboro1310

ikke luftmengemåler på mk2?????hvahh... :shock: :shock: selvfølgelig har den det,er vel på 3gen 3sgte at mapsensoren kom? :?

#248131  av 323F GTX

Nope, GTI har ikke Lmm, men de tidlige generasjonene av MR2 turbo har ;)

#248133  av sindrejl

323F GTX skrev:Nope, GTI har ikke Lmm, men de tidlige generasjonene av MR2 turbo har ;)
tror 90 og 91 har lmm jo

#248135  av Dalan

sindrejl skrev:
323F GTX skrev:Nope, GTI har ikke Lmm, men de tidlige generasjonene av MR2 turbo har ;)
tror 90 og 91 har lmm jo
Ikke 3SGE nei

#248152  av inzane2012

Dalan skrev:
sindrejl skrev:
tror 90 og 91 har lmm jo
Ikke 3SGE nei
er det ikke rev2 gti som har det da?