TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tenningsproblemer Mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #245832  av ArildM

Har litt trøbbel med importbilen, tenkte jeg skulle høre her inne før jeg begynner å kjøpe nye deler :?

Etter å kjørt litt at og frem i dag over lengre strekninger kom jeg inn i sentrum i dag og det ble mye start og stopp.

Plutselig kommer varsellampen for motor opp (gul helt til høyre) og motor dør. Motorn starter på nytt hvis en stenger av tenningen og prøver på nytt, men dør få sekunder etter start. Lurer på om det er coilen som trøbler på nytt, virker som om den blir overoppheta. Hvis bilen får stå en stund så fungerer alt tilsynelatende fint.

Var ute å kjørte i en time i kveld, kaldere da, ingen problemer... Tør jo ikke å legge ut på tur til acr hvis dette fortsetter...

Help :?

#246131  av mk1 black limited

Typisk coilproblem er blitt meg fortalt. Bytt coil.

#246141  av villejan

Jeg hadde litt av det samme problemet, men det ga seg når jeg byttet plugger. Min bare døde på tomgang. Gikk ikke varm eller noe.

Jeg sliter med starteren på min bil.... noen som vet hvor man får tak i brukte eller nye billi?

#246149  av girliegirl

villejan skrev:Jeg hadde litt av det samme problemet, men det ga seg når jeg byttet plugger. Min bare døde på tomgang. Gikk ikke varm eller noe.

Jeg sliter med starteren på min bil.... noen som vet hvor man får tak i brukte eller nye billi?
Hve er det som feiler starteren din da??

#246170  av ArildM

Takker for tipsene, har gått problemfritt de siste dagene nå men får vel ta å skifte coil etter hvert :) Får ta en runde på plugger olje og sånn etter hvert også.

Har hatt på et stoff kalt Supercharge på motorn, hadde samme konsistens og farge som "sevje" i fra trær. Oljeforbruk og ventilbanking forsvant :wink: Anbefales varmt til alle med oljeforbruk og småproblemer med motor :)

#246202  av girliegirl

Hvor kjøpte du det?

#246290  av ArildM

Lokale bilforhandleren, har ikke sett no tilsvarende produkt noe sted, men meget effektivt :) Skal se om jeg finner ut no mer om det etter hvert :)