TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lager resirkulerbar dump lyd..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #245868  av japse-gnmfr

Lager den resirkulerbare dumpen på mr2 lyd(2gen)??
Har lest at det ikke lønner seg og montere dump på 2gen, har en kompis me s4 han satte på åpent luftfilter og fikk en høy og fin dump lyd, er det samme på mr2en.
Jævli kjedlig og ha turbomaskin og ikke ha noen dump ventil da er jo halve moroa borte..;)

#245882  av Larsen

Den resirkulerbare lager lyd, men den er mer diskre enn en åpen. Med åpent (kon) luftfilter så høres den bedre.

#246015  av japse-gnmfr

Larsen skrev:Den resirkulerbare lager lyd, men den er mer diskre enn en åpen. Med åpent (kon) luftfilter så høres den bedre.
Men lager den såpass lyd at du hører den bra a??

.

#246030  av Ã¦len2

Ska du ha lyd som høres når du kjører forbi så må du montere en dump ja. Hjelper lite med filter.
Men rent funksjonsmessig trenger du d ikke. Den org resirken tåler moderat triming opp til 300Hk

#246040  av Ivar

Min resirkulerende støyer mer enn nok med HKS-anlegg og filter.

#246084  av marlboro1310

Har HKS soppfilter og HKS dumpventil....min lager en slags blaffrelyd når jeg drar på sånn høvelig og slipper gassen gradvis,vet ikke helt hva det betyr men er gudnådemegfaensårått :D

#246086  av Ivar

marlboro1310 skrev:Har HKS soppfilter og HKS dumpventil....min lager en slags blaffrelyd når jeg drar på sånn høvelig og slipper gassen gradvis,vet ikke helt hva det betyr men er gudnådemegfaensårått :D
Ok, men du har gen3-motor, så du er egentlig ikke representativ i denne tråden. :)
Her er det snakk om gen2 med luftmengdemåler og resirkulerende BOV. Å dumpe rett ut i atmosfæren er ikke noe særlig når ECUen regner med å få tilbake luften som går gjennom ventilen. Jeg prøvde å kjøre uten resirkuleringen på den originale BOVen. Det lager mye lyd, men motoren kjører som søppel. :?

#246087  av Ivar

For øvrig... dumplyden er ikke så spennende i lengden, men det nytter vel neppe å si det til en person som ikke har kjørt seg lei på det.

#246092  av Larsen

celica_st185 skrev:går helt fint å kjøre åpen dump på 2. gen motoren :)
Bortsett fra at både motore og alle rundt blir sotet ned...

#246102  av Ivar

celica_st185 skrev:går helt fint å kjøre åpen dump på 2. gen motoren :)
Kun hvis du ikke er kravstor på hvordan motoren skal gå.

#246109  av Andy_Celica

Larsen skrev:
Ivar skrev:
Aldrig hørt om datasprut og map sensor istenden for lmm eller? :wink:

#246118  av Larsen

Andy_Celica skrev:Larsen skrev:
Ivar skrev:
LMM har sine fordeler de også.

#246123  av Andy_Celica

Larsen skrev:
Andy_Celica skrev:Larsen skrev:
Ivar skrev:
LMM har sine fordeler de også.
Når det er snakk om lave tall så, men har du noen gang sett en som har bremsa 600-900 hk som bruker lmm?

#246124  av Larsen

Det har nok litt med pris og størelse gjøre også. En Lmm som gikk til 900Hk ville vært rimelig stor og klumpete.