Side 1 av 2
lager resirkulerbar dump lyd..
Legg innLagt inn:07 jun 2007 02:40
av japse-gnmfr
Lager den resirkulerbare dumpen på mr2 lyd(2gen)??
Har lest at det ikke lønner seg og montere dump på 2gen, har en kompis me s4 han satte på åpent luftfilter og fikk en høy og fin dump lyd, er det samme på mr2en.
Jævli kjedlig og ha turbomaskin og ikke ha noen dump ventil da er jo halve moroa borte..

Legg innLagt inn:07 jun 2007 07:51
av Larsen
Den resirkulerbare lager lyd, men den er mer diskre enn en åpen. Med åpent (kon) luftfilter så høres den bedre.
Legg innLagt inn:07 jun 2007 21:06
av japse-gnmfr
Larsen skrev:Den resirkulerbare lager lyd, men den er mer diskre enn en åpen. Med åpent (kon) luftfilter så høres den bedre.
Men lager den såpass lyd at du hører den bra a??
.
Legg innLagt inn:07 jun 2007 22:00
av ælen2
Ska du ha lyd som høres når du kjører forbi så må du montere en dump ja. Hjelper lite med filter.
Men rent funksjonsmessig trenger du d ikke. Den org resirken tåler moderat triming opp til 300Hk
Legg innLagt inn:07 jun 2007 22:17
av Ivar
Min resirkulerende støyer mer enn nok med HKS-anlegg og filter.
Legg innLagt inn:08 jun 2007 00:25
av marlboro1310
Har HKS soppfilter og HKS dumpventil....min lager en slags blaffrelyd når jeg drar på sånn høvelig og slipper gassen gradvis,vet ikke helt hva det betyr men er gudnådemegfaensårått

Legg innLagt inn:08 jun 2007 00:34
av Ivar
marlboro1310 skrev:Har HKS soppfilter og HKS dumpventil....min lager en slags blaffrelyd når jeg drar på sånn høvelig og slipper gassen gradvis,vet ikke helt hva det betyr men er gudnådemegfaensårått 
Ok, men du har gen3-motor, så du er egentlig ikke representativ i denne tråden.

Her er det snakk om gen2 med luftmengdemåler og resirkulerende BOV. Å dumpe rett ut i atmosfæren er ikke noe særlig når ECUen regner med å få tilbake luften som går gjennom ventilen. Jeg prøvde å kjøre uten resirkuleringen på den originale BOVen. Det lager mye lyd, men motoren kjører som søppel.

Legg innLagt inn:08 jun 2007 00:36
av Ivar
For øvrig... dumplyden er ikke så spennende i lengden, men det nytter vel neppe å si det til en person som ikke har kjørt seg lei på det.
Legg innLagt inn:08 jun 2007 02:02
av celica_st185
går helt fint å kjøre åpen dump på 2. gen motoren

Legg innLagt inn:08 jun 2007 05:57
av Larsen
celica_st185 skrev:går helt fint å kjøre åpen dump på 2. gen motoren 
Bortsett fra at både motore og alle rundt blir sotet ned...
Legg innLagt inn:08 jun 2007 08:46
av Ivar
celica_st185 skrev:går helt fint å kjøre åpen dump på 2. gen motoren 
Kun hvis du ikke er kravstor på hvordan motoren skal gå.
Legg innLagt inn:08 jun 2007 09:22
av Andy_Celica
Larsen skrev:
Bortsett fra at både motore og alle rundt blir sotet ned...
Ivar skrev:
Kun hvis du ikke er kravstor på hvordan motoren skal gå.
Aldrig hørt om datasprut og map sensor istenden for lmm eller?

Legg innLagt inn:08 jun 2007 10:33
av Larsen
Andy_Celica skrev:Larsen skrev:
Bortsett fra at både motore og alle rundt blir sotet ned...
Ivar skrev:
Kun hvis du ikke er kravstor på hvordan motoren skal gå.
Aldrig hørt om datasprut og map sensor istenden for lmm eller? 
LMM har sine fordeler de også.
Legg innLagt inn:08 jun 2007 11:02
av Andy_Celica
Larsen skrev:Andy_Celica skrev:Larsen skrev:
Bortsett fra at både motore og alle rundt blir sotet ned...
Ivar skrev:
Kun hvis du ikke er kravstor på hvordan motoren skal gå.
Aldrig hørt om datasprut og map sensor istenden for lmm eller? 
LMM har sine fordeler de også.
Når det er snakk om lave tall så, men har du noen gang sett en som har bremsa 600-900 hk som bruker lmm?
Legg innLagt inn:08 jun 2007 11:53
av Larsen
Det har nok litt med pris og størelse gjøre også. En Lmm som gikk til 900Hk ville vært rimelig stor og klumpete.