TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ST 185 Bremser pÃ¥ MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #245947  av ure

Skal montere ST 185 bremser på MK1en min foran og fikk delene i dag,men fikk ikke med disse sleidene som bremseklossene står i. Hva gjør man da? Er det noen som har disse til salgs eller vet hva som passer om hverandre... :roll:

#246207  av ure

vet litt mere nå: Bestiller hos toyota og bet 773 kr per side... :x Men tøffe bremser da 8) 8) :?

#246506  av villejan

Dette har jeg vurdert å gjøre også, hva kostet 185 bremsene?

#246510  av sleeper

hva må gjøres for og få det til og passe?

#246517  av James

villejan skrev:Dette har jeg vurdert å gjøre også, hva kostet 185 bremsene?
lurer på det samme! Skal oppgradere bremsene, så blir enten st185 bremsene eller noen Black Diamond slisset og borra skiver...

#246586  av ure

Får disse sleidene i morgen så det blir til å prøve å montere de da. Det som må gjøres er å borre om skivene for å passe på 4 hull i stedet for 5,det ene orginalhullet passer så det er enkelt å få til,resten skal passe rett på men det vil vise seg i morgen :? Kjøpte byttekalippere hos hellanor samt skiver (Brembo) og klosser for 3300 kr med jobben sine rabatter,i tilegg måtte jeg kjøpe disse sleidene som klossene står i hos Toyota for 773 kr per side, så ca 5 tusen har det kostet meg.

#246617  av Amund

ure skrev:Får disse sleidene i morgen så det blir til å prøve å montere de da. Det som må gjøres er å borre om skivene for å passe på 4 hull i stedet for 5,det ene orginalhullet passer så det er enkelt å få til,resten skal passe rett på men det vil vise seg i morgen :? Kjøpte byttekalippere hos hellanor samt skiver (Brembo) og klosser for 3300 kr med jobben sine rabatter,i tilegg måtte jeg kjøpe disse sleidene som klossene står i hos Toyota for 773 kr per side, så ca 5 tusen har det kostet meg.
Når det er borret 3 ekstra hull, så er resten plug-and-pray ja :wink:

#246726  av ure

Amund skrev:
ure skrev:Får disse sleidene i morgen så det blir til å prøve å montere de da. Det som må gjøres er å borre om skivene for å passe på 4 hull i stedet for 5,det ene orginalhullet passer så det er enkelt å få til,resten skal passe rett på men det vil vise seg i morgen :? Kjøpte byttekalippere hos hellanor samt skiver (Brembo) og klosser for 3300 kr med jobben sine rabatter,i tilegg måtte jeg kjøpe disse sleidene som klossene står i hos Toyota for 773 kr per side, så ca 5 tusen har det kostet meg.
Når det er borret 3 ekstra hull, så er resten plug-and-pray ja :wink:
Bortsett fra at jeg mangler boltene som holder sammen kalipperen nå så ser det bra ut. (8 mm fingjenget org,10 mm fingjenget på st 185)