TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjullager mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #246490  av mk1 black limited

Noen som vet om andre enn Toyota som selger hjullager foran til mk1 til en vettug pris? (Toyota skal ha ca. 1000 + simmring til 100 pr side, så det er jo ikke all verden, men likevel...:-D)

#246565  av SuperZite

Kan undersøke i morgen,vis du har tid til å vente.

MK1B du har, begge sider, eller er de like på begge sider?

#246589  av mk1 black limited

Min er produsert i des. '86. Aner ikke om de er like på begge sider, men jeg regner med det. Supert om du kunne sjekke - send meg evt. en mail eller legg igjen beskjed her. :-)

PS: Er det rett frem å bytte dette - noen snarveier man kan ta? Må caliper og skive av, eller er det bare å fjerne fettkoppen, skruen og div og bytte lageret?

#246794  av mk1 black limited

Se der, ja - takk for tips. Fant de enda billigere hos Industriserivice i Oslo - ca. 1300,- for begge sider. :-)

SuperZite: Har ikke bestilt enda, fant du noe på jobben?

#246821  av SuperZite

Nei, jeg fant ikke noe billigere enn dette nei :-(

#246976  av mk1 black limited

Da har jeg fått skrudd av spindlene og hentet nye lagre, tar dem med på verkstedet på jobben i morgen for å ta ut de gamle og sette inn nye.

#247368  av ure

Hei, har du lyst å forklare åssen du skifter lageret i spindelen... må nok skifte mine også

#247415  av mk1 black limited

Blir ikke lett, har levert det til noen som kan det...;-)

Har rett og slett ikke utstyret som skal til, så jeg får gutta på verkstedet på jobben til å ta det for meg.

Var forresten på Veng og kjøpte nye endeledd i dag, for 100 spenn mindre enn poå Toyota. Ja, og så for to stk., ikke for en som på Toyota...:-) Enkelt å bytte når ting er nedmontert.

#247425  av SuperZite

Høres jo nesten ut som du driver å gjør klar bilen til den 26.. :-)

#247428  av mk1 black limited

;-D I wish - er dessverre (vel...:-D) på ferie den uka.

#248411  av mk1 black limited

Ja, da fikk jeg beskjed om at jeg trenger ny spindel på høyre side...:-( Er det noen som har en liggende, evt. vet om annet dra andre biler som passer?

#248574  av mk1 black limited

Da har jeg fått tak i en brukt fra Steffen - håper bare '86-spindelen er lik '87-spindelen...(bortsett fra størrelsen på dustshield, da).

#248627  av steffen karlstad

hei håper den passer da. fikk du betalt til lars eller kommer du innom kvikstop før 4 i dag?
jeg må betale ca 1050 for hjulagere front begge sider, skal du ha de?

#248720  av mk1 black limited

Hadde nye lagre - spindelen var lik, så nå er det bare å få av de he...es endeleddene på styrestaget jeg fikk det for meg at jeg skulle bytte...:-)