TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Styling, Corolla GT -85

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #30114  av yeah580

Er det noen som kan svare meg på hva det finnaes av styling til min lille corolla? Har letet en del, men kan ikke si at jeg har funnet så veldig mye. Hvis noen av dere har tips, så mottas de med takk. :D

#30199  av MRQuoc

du må nok belage deg på å lage selv , custum-made ..
det finnes få alternatic men er vanskelig å finne noe som enda produserer..
sideskjørtene kan du se på MR2 MK1 .. de er eksakt like lange og sitter på samme GT-kanal som Corolla'en på den tiden..

#31434  av Remi

korsn har du tenkt at han skal lage det? korsn matriale skal han bruke? funke stål plast?

#31451  av CelicaTurbo

det blir vel helst glassfiber tenker jeg?

#31478  av MRQuoc

glassfiber er det letteste meterialen å bruke, det er som kjent stoff ( nesten blankt og kjempeglattt , ja av glass ;) ) . de kan formes til alt du vil , gjerne på noe du kan ta vekk etterpå ;) .. glassfiberduken skal herdes med lim. Jeg hadde tenkt til det en stund tilbake. tenkte jeg kanskje skulle prøve selv hvis tiden strekker til i hverdagen. jeg har jo tross alt vært med å lagd noen kanoer og scullere :P

-EDIT-

btw.. det finnes alltid en eller annen "plastikk"firma , som kan lage\støpe for deg, i Tønsberg var det noe som het KreativPlast , de kan hjelpe deg med blandinger og slikt , så lenge du har en form å komme til dem på , tar dem gjerne betalt for å støpe for deg ;) .. hørte også rykter at det finnes en i Solbergelven utenfor Drammen.. men vet ikke om dette stemmer..

#31481  av angrykid

Ett lite tips til dere mk1 eiere :-D

Bilen bil fullstendig dritfet om dere plastrer sammen ett overbygg for tre tusenmetringer :) Jeg bygget en modell og testet på min mr2 før jeg kvitta meg med den, og hadde jeg hatt bilen lengre, så hadde jeg støpt meg ett overbygg til dem. Siden det ikke er lov å ha tusenmetringer over panseret, så må det støpes inn slik at det er i ett med panseret. :)

Litt fett, men det koster litt..

#31838  av Remi

Og hvor selger dem glass fiber?

#31861  av Christian

Jeg kjøpte meg 10m2 i en vanlig Bonter byggevarebutikk....Kjekt å ha :wink:

#31896  av MRQuoc

Christian skrev:Jeg kjøpte meg 10m2 i en vanlig Bonter byggevarebutikk....Kjekt å ha :wink:
ny kjede elle' ? :mrgreen:

#35374  av Kjelliken

:shock: Finnes svært lite til de små corollaene. Jeg har selv bygget om en slik og det ble jo pent nok til slutt.

Kan jo si det var en del jobb. men var jo meget fornøyd når jeg var ferdig her er en link du kan se litt på det prosjektet. 8)

Bilde

Bilde

Bilde

håper du liker den og at det kan gi deg noen ideer :D

#35400  av yeah580

hm... not too bad! :)