TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyfrekvent susing fra motor(?) pÃ¥ lavt turtall!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #247090  av Krabbe

86' mod MK1.

Når turtallet ligger på 700 eller lavere kommer det en veldig høyfrekvent pipelyd, problemet kom helt plutselig, lurer på om lyden kommer fra området rundt T-VIS men er ikke helt sikker...
Noen forslag?

#247119  av Pingu

Hei :) kan være lagrene i vannpumpa som begynner og bli slitne.

#247129  av toyota_mr2

det kan ver en vakumslange med hul i eler en vakum styrt jenstand med membran i de hade jeg fik høy piping på tomgang

#247295  av Krabbe

Pingu skrev:Hei :) kan være lagrene i vannpumpa som begynner og bli slitne.
Bør ikke det gi utslag på høyere turtall også?
Det kommer KUN lyd når turtallet er på sitt absolut laveste!

#247299  av Larsen

Jeg fikk også en slik lyd da jeg satt på Kn filter på min 86 mod. Mener jeg fant ut at lyden kom fra gasspjeldet.

#247312  av Krabbe

Larsen skrev:Jeg fikk også en slik lyd da jeg satt på Kn filter på min 86 mod. Mener jeg fant ut at lyden kom fra gasspjeldet.
Hvordan fikset du det da? :P
Har hatt KN lenge..

#247318  av Larsen

Krabbe skrev:
Larsen skrev:Jeg fikk også en slik lyd da jeg satt på Kn filter på min 86 mod. Mener jeg fant ut at lyden kom fra gasspjeldet.
Hvordan fikset du det da? :P
Har hatt KN lenge..
Solgte bilen :roll:

#247477  av Pingu

Krabbe skrev:
På min så kom den lyden på tomgang, skikkelig ekkel lyd. da va det lagrene på vannpumpa. har også kn-filter, har ikke den lyden derfra, men d kan være forskjell. Har MR2 mk2.

#247486  av Krabbe

Pingu skrev:
Krabbe skrev:
På min så kom den lyden på tomgang, skikkelig ekkel lyd. da va det lagrene på vannpumpa. har også kn-filter, har ikke den lyden derfra, men d kan være forskjell. Har MR2 mk2.
Forslag til hvordan jeg kan feilsøke?
Takk for hjelpen sålangt :)

#247487  av Larsen

Sånn stetoskop til bil er fin til å finne feil på lagere

#247526  av sindrejl

har samme lyden jeg også på lavt turtall.. slags piping som om det er hull i vakuumslange, men har ikke funnet en med hull i mersom..

#247539  av ArildM

En fyr jeg kjenner brukte en lang metallforlenger (i fra et nøkkelsett) som stetoskop ;) Lyd i fra luftfilter kommer sannsynligvis på høyere turtall, får det når luftfiltret mitt er helt rent (fun indikasjon på når det er tett også).

Lytt og hør hvor lyden kommer i fra så vet du litt mer.

Kan jo også ta av viftereima og prøve å starte opp og la motor gå i 5 sec så hører du om det er dynamo eller vannpumpe :wink:

#248853  av Krabbe

Dro på skikkelig i dag, virker som lyden bare har blitt blåst bort!
Nå ligger faktisk turtallet på 500(!) på tomgang, uten noe rykking eller hosting, bare helt stabilt og rolig på 500 når den er skikkelig gjennomvarm.

#248861  av Terjen

Sånn suselyd er det på alle MR2er jeg har hørt med åpent filter, inkl min. Skal være sånn.

#248961  av Krabbe

Tro meg, lyden det var snakk om var ikke på noe måte normal! :)
Minte mer om en fløyte enn noe motor lyd! Skikkelig høy og jævlig.