TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Header til 3.gen motoren. Samme som 2.gen?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #247171  av sindrejl
 
tenker litt på denne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0120076487

noen som vet om 2.gen 3sge og 3.gen bruker samme header eller er de forskjellige? Står liksom til 95 på alt jeg finner på nettet og 3.gen motoren kom strengt tatt i 94. Vanskelig å ha denne motoren :P

til slutt, det store spørsmålet er vel om dette i det hele tatt er til 3sge eller 5sfe :P
 #247184  av Ivar
 
sindrejl skrev:tenker litt på denne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0120076487

noen som vet om 2.gen 3sge og 3.gen bruker samme header eller er de forskjellige? Står liksom til 95 på alt jeg finner på nettet og 3.gen motoren kom strengt tatt i 94. Vanskelig å ha denne motoren :P

til slutt, det store spørsmålet er vel om dette i det hele tatt er til 3sge eller 5sfe :P
Husk at USA lå ett år etter på alt. Jeg vet ikke om det er 3S-GE eller 5S-FE.

 #247212  av Ivar
 
For å svare på spørsmålet ditt...
Innsugsmanifolden er i hvert fall ikke lik. Mener å ha lest at eksosmanifoldene faktisk er like, men det kan være det er på 3S-GTE. Totalt ubrukelig post med synsing. :)

 #247215  av Larsen
 
Ivar skrev:For å svare på spørsmålet ditt...
Innsugsmanifolden er i hvert fall ikke lik. Mener å ha lest at eksosmanifoldene faktisk er like, men det kan være det er på 3S-GTE. Totalt ubrukelig post med synsing. :)
2 og 3 gen på 3-sgte er ikke like.

 #247217  av Ivar
 
Jeg sa jo at posten var ubrukelig. ;)

 #247227  av sindrejl
 
eksosmanifold på 2.gen og 3.gen 3sgte er ikke like .. så tvilte egentlig på at innsuget også var men måtte spørre :P Vil ha header, rakrør og ny eksos, men finner ingenting til 3.gen :(

skulle ønske jeg kjente til flere japanske nettsider

 #247258  av CelicaTurbo
 
for å bekrefte, 3. gen og 2. gen 3S-GE (ikke bare GTE) bruker ikke lik eksosmanifold. De manifoldene som selges på ebay er ment for 5S-FE motoren de bruker i USA, og den passer på 2. gen 3S-GE men må enkelt modifiseres (kortes ned) på den enden etter flexileddet (som info til andre som vurderer de manifoldene).

http://www.mr2oc.co.uk er et godt tips men jeg tviler på at du finner ebay-saker som passer. Jeg vet HKS produserer en manifold for din motor, og en annen produsent jeg ikke husker navnet på (ikke Fujitsubo som produserer for 2. gen), men begge de designene jeg har hørt om er 4-1 som er fordelaktig om du er ute etter toppeffekt. Orginalt har også din manifold et 4-1 design, til forskjell fra 2. gen som har 4-2-1. Søk på det britiske klubbforumet, det er størst mulighet for å finne info om 3. gen 3S-GE der, men vær obs på at nivået er tildels litt lavt etter hva jeg har observert ;) Det er også et annet britisk forum men jeg husker ikke adressen dit.

 #247738  av CelicaTurbo
 
inzane2012 skrev:www.mr2oc.com
....er hovedsaklig et amerikansk forum hvor de har fantastisk lite peiling på 3. gen 3S-GE motoren ;) Men ellers et ganske ok forum, er en del der som har 3. gen turbomotor.

 #247743  av sindrejl
 
CelicaTurbo skrev:
inzane2012 skrev:www.mr2oc.com
....er hovedsaklig et amerikansk forum hvor de har fantastisk lite peiling på 3. gen 3S-GE motoren ;) Men ellers et ganske ok forum, er en del der som har 3. gen turbomotor.
ja men fant ingen headers der :P

 #247750  av mr2cato
 
mener pheonix power lager eksosmanifold til 3gen 3sge.
Tror nok du får tak i den gjennom http://www.takakaira.co.jp

 #247784  av sindrejl
 
mr2cato skrev:mener pheonix power lager eksosmanifold til 3gen 3sge.
Tror nok du får tak i den gjennom http://www.takakaira.co.jp
jepp de kan man.. 6000,- inkl frakt eller noe slikt :P blir dyrt eksosanlegg til slutt..

 #247785  av Larsen
 
Hva med å sveise eget da? Er ikke så alt for vanskelig . Må bare beregne lengden på rørene og få tak i en som er god til å sveise.

 #248271  av sindrejl
 
Larsen skrev:Hva med å sveise eget da? Er ikke så alt for vanskelig . Må bare beregne lengden på rørene og få tak i en som er god til å sveise.
nei er ikke vanskelig, men menigsløst. en n/a krever perfekt mottrykk for å dra ut de hestene man kan få ut. Ved å sveise selv risikerer du faktisk å få mindre gamper enn ved original-anlegget ;)