TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• har jeg kjøpt ødelagt coil av toyota?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #247504  av BT-GTI

jeg testa akkurat min nye coil og den hadde samme motstand som den gamle jeg trodde var dårlig. begge hadde lavere motstand enn det som står i manualen

så har jeg fått en ødelagt coil av toyota?
eller funker begge bare at det som står i manualen er feil?

ps hva kan være galt når jeg ikke får tennings signal. ikke noe galt med fordeler eller ignitor, ecu forhåpentligvis ikke noe galt med coil.. bilen går på startern og det spruter bensin men ikke gnist.
ledninger som ligger stille blir det ikke brudd i og alle kontakter skjøter osv er i prima tilstand.
er det en føler på veiva som kan ha tatt kvelden og derfor får jeg ikke igt signal til ecu...??

#247740  av Morten

IGT signal kommer FRA ecu, og gir igniteren beskjed om når i syklusen gnisten skal komme. IGF blir sendt i retur, men vil ikke bli sendt før en gnist faktisk har skjedd. :wink:

Du har ingen sensorer på veiv, de sitter inni fordeleren.

Hvis du måler på coilens +signal når tenningen står på, har du 12V der?

#247745  av Morten

Kanskje denne kan hjelpe deg i feilsøkingen.
Vedlegg
(434.12 kiB) Lastet ned 103 ganger

#248904  av BT-GTI

Morten skrev:IGT signal kommer FRA ecu, og gir igniteren beskjed om når i syklusen gnisten skal komme. IGF blir sendt i retur, men vil ikke bli sendt før en gnist faktisk har skjedd. :wink:

Du har ingen sensorer på veiv, de sitter inni fordeleren.

Hvis du måler på coilens +signal når tenningen står på, har du 12V der?
'
og har sjekket fordeleren min og alt stemte der i følge håndboka. coilen både gammel og ny skal jeg sjekke i morra.

men mener det er 12v på coilens + side. sjekket det for en stund siden men husker ikke helt er jo en del måneder siden...