TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal bygge eksos pÃ¥ -91 gti

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #247829  av nullnalen

Hvilken størresle på endestussen er det folk har på sine effektanlegg her...Lurer på om jeg skal ha 2,5" eller 3,5" Frykter at 3,5" bråker for mye, men er det ikke noen her inne som kan avkrefte det for meg :lol:

#247833  av marlboro1310

Personlig hadde jeg gådd for 2,5"...går ut ifra at du skal ha 2 stusser,da blir det nok lyd av 2*2,5"...kjenner til de som har hatt 2*3,5 og 2*4" stusser,jeg personlig mener det blir litt overdrevet,da jeg innehar den mening at lyd og motor må stå i stil en viss grad :)

Dette kommer selvfølgelig an på hvor flink du er til å mekke eksos da,og på hvor ekstrem lyd du liker...eller nøytral forsåvidt, :wink:

Mitt motto: Ved cruising skal d være behagelig å kjøre,når du klamper til kan gjerne eksosen presentere lyd i massevis :D

#247847  av mr2cato

store potter lager jo mindre lyd en mindre. :roll: selvfølgelig til en vis grad da men. kommer jo ann på hvilken inmat du har!
Mye kvassere lyd med tynnere potter er min erfaring hvertfall

#247848  av nullnalen

Det er Eksosmestern i porsgrunn som skal bygge det for meg, så er ikke jeg som skal bygge.

#247854  av BrennaRacing

Jeg bygde eksosen min hos han :D

Har 2,25" rør fra katten og 3,5 ut..En på hver side..

Med en gang jeg startet opp motoren så ble jeg litt skuffet fordi jeg syns den bråket for lite :lol: Men når jeg begynte å kjøre hjemover så ble jeg bare mer og mer fornøyd..

Du får be han om å sveise ordentlig, for jeg har fått et lite hull i eksosen min :lol:

#247857  av BrennaRacing

Kan jo egentlig slenge med et bilde så du er hvordan størrelsen er...Hadde egentlig lyst på 4" Vi prøvde det, men det ble for stort..

Veldig mørkt bilde, men du ser vel litt :)
Vedlegg
119_1943.JPG
119_1943.JPG (156.46 kiB) Vist 235 ganger

#247927  av nullnalen

Tøft, blir 3,5" hehe...Har time til Torsdag, *gleder meg* Bruker du orginal katten eller satt på racing cat?

#247993  av BrennaRacing

Bruker orginalkatten...Spurte han om pris på racekat, men det skulle han ha 7000 for :shock:

#248496  av Mr.Maximuz

hvor mye må jeg ut med for en eksos som du beskriver? 2,5" til cat. og 3,5 videre..

#248497  av BrennaRacing

jeg betalte 5300 hvertfall