Side 1 av 1
AE86 vs. AE85
Legg innLagt inn:19 jun 2007 19:50
av Syns
Hei.
Noen som vet forskjellen på AE86 og AE85?
Sies at AE85 er lik men har en eldre motor med bare 90 hk, mot AE86 sin på 124. Noen som vet sikkert? Evt andre forskjeller?
Legg innLagt inn:19 jun 2007 22:03
av Morten
4AC ikke 4AGE, trommler og ikke skivebremser bak, bakaksel uten sperre, annet interiør osv osv osv osv... Selve karrosseriet er likt da.
EDIT: i praksis en bil som ser ut som en AE86, men som mangler alle de bitene som gjorde AE86'en så moro
PS! tror ikke AE85 ble solgt i europa
Legg innLagt inn:19 jun 2007 22:25
av Syns
Hm. Motor er jo bare å bytte, så er det like morro. Men hva med sperra på bakakselen? Er det lett å fikse sperre eller?

Legg innLagt inn:19 jun 2007 22:46
av Sven
Syns skrev:Hm. Motor er jo bare å bytte, så er det like morro. Men hva med sperra på bakakselen? Er det lett å fikse sperre eller? 
Det finnes, men de er sinnsykt overpriset.
Legg innLagt inn:19 jun 2007 23:09
av Morten
Syns skrev:Hm. Motor er jo bare å bytte, så er det like morro. Men hva med sperra på bakakselen? Er det lett å fikse sperre eller? 
Hvorfor i all verden vurderer du i det hele tatt å importere en AE85? Kan umuilig bli så mye forskjell i pris at det er noe å vurdere....

Legg innLagt inn:20 jun 2007 07:09
av sindrejl
Morten skrev:Syns skrev:Hm. Motor er jo bare å bytte, så er det like morro. Men hva med sperra på bakakselen? Er det lett å fikse sperre eller? 
Hvorfor i all verden vurderer du i det hele tatt å importere en AE85? Kan umuilig bli så mye forskjell i pris at det er noe å vurdere.... 
stussa på akkurat det samme..
Legg innLagt inn:20 jun 2007 09:51
av kennethx
Husker bare fra Initial D når han ene karen kommer stolt som en hane for han har kjøpt seg AE86, tror han....hehe, men så påpeker kompisene at det er en AE85 og ler rått av han!

Legg innLagt inn:20 jun 2007 11:34
av Ivar
Det er en AE85 til salgs i "Norge" nå. Kanskje det er derfor.
Legg innLagt inn:20 jun 2007 12:01
av Morten
Ivar skrev:Det er en AE85 til salgs i "Norge" nå. Kanskje det er derfor.
Det setter jo ting i litt annet lys. Da vil jeg si som så at (litt avhengig av om det allerede er skilt på den, og om det er noe en skal ha), så HVIS du uansett ville bytta motor, understell, sperre, stoler, osv osv selv om det var en AE86 du kjøpte, så kan det være et alternativ med AE85. Hvis du derimot er på jakt etter AE86 i for å ha i tilnærmet orginal stand, så tviler jeg på om det lønner seg. Jokeren i såfall må jo være om denne allerede har norske skilt..
Legg innLagt inn:20 jun 2007 12:51
av Ivar
Morten skrev:Ivar skrev:Det er en AE85 til salgs i "Norge" nå. Kanskje det er derfor.
Jokeren i såfall må jo være om denne allerede har norske skilt..
Det har ikke den jeg snakket om, derav gåsetegnene... Klar for import.

Legg innLagt inn:20 jun 2007 18:12
av Syns
Får den for 30K, og den er strøken. Trodde i utgangspunktet det var en 86, men så viste det seg å være en 85. Har tenkt å ha den til banebruk, har derfor planer om motorbytte uansett, til en 4a gze. Og da er jo ikke forskjellen så stor? Utenom sperra da. Am I right?
Edit: AE86 er jo så jævli vanskelig å finne. Også koster de jo 50 000 uten skilt.
Legg innLagt inn:20 jun 2007 18:43
av Syns
Morten, vet du hva forskjellene i interiøret er? Synes det ser ganske så likt ut på bildene...
Edit: Etter å ha lest, ikke bare her men andre forum også, står jeg over denne. Venter heller på en skikkelig AE86
Noen som vet om en til salgs eller? hehe.
Legg innLagt inn:22 jun 2007 16:40
av Kjakan
Hvorfor gå over bekken etter vann?
AE85 er en døv bil, du kan like gjerne kjøpe deg en BMW E30 for samme pengene.