TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skjermer til mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #30251  av Kenny

Noen som vet hvor jeg kan få tak i begge bakskjermene, og venstre forskjerm til en 86. mod mr2?

Toyota kunne bare skaffe høyre bakskjerm, og det er den det er minst rust på... :(

Har prøvd og ringe rundt, men ingen som kan skaffe det... :cry:
 #30252  av Mr2 Mk2

Kenny skrev:Toyota kunne bare skaffe høyre bakskjerm, og det er den det er minst rust på... :(
Hææ??

Ringerrike har/hadde en mk1 inne for litt sia,kan være den står der enda.Men det er jo vanskelig å ta av baksjermer med forskjermer går jo greit om de er fine da :)

#30254  av Kenny

Toyota i drammen kunne skaffe begge bak, og den venstre foran.. :)
så var det prisen da... :( 4200 + mva for venstre bakskjerm, 3800 + mva for høyre bakskjerm, og 1400 + mva for venstre forskjerm..
bet blir godt over 10 lapper det... :(

nå er jeg lei meg... jeg som hadde tenkt på å prøve å få handlet litt mer motordeler denne måneden... :( *snufs*

#30258  av Mr2 Mk2

Kenny skrev:så var det prisen da... :( 4200 + mva for venstre bakskjerm, 3800 + mva for høyre bakskjerm,
:shock: Den syns jeg var LITT i drøyeste laget gitt...Fattn som jobber i Toyota her har kjøpt nye skjermer til brodern i hytt og dynevær siste var venstre baksjerm for 16 eller 1700 og noe(et par uker siden).Dammit at jeg aldri husker akkurat!Så de må jo ha RIMELIG god fortjeneste på det,men sjangsen for at dem er villig til å gi prosent til deg som privatperson er vel heller dårlig :( Men som sagt det står/stod en på ringerrike og vi fikk venstre dør derfra for ca 1mnd siden.Men den står vel gjerne ikke lenger..

-Edit:Men vet ikke hvor aktuelt det er men,du kan jo bruke hjulbuer bak fra andre biler Toyota Corolla i think.Men det får noen andre helle komme opp med om det er interesant.Jeg har ikke originale bakskjermer,de er fra en annen bil.Men spørs jo om du fikser dette selv eller ikke.Er kjipt det når du må til å bytte skjermer,hvertfall BAK! :(

#30263  av Amund

corolla buer kan tilpasses, holder selv på med det.. Men det kan vere du må kjøpe 3-4 buer for å få to hele, jeg klarte meg akkurat med 3.. :roll: så det kommer an på hvor mye av buen som er rustet vekk... :roll:

#30401  av Kenny

bestilte buer fra england jeg i stedet jeg... 8)
Fra noe som heter JDG Panels... :idea:
de selger buer i tre deler for £300 som er litt over 3k (for begge bak).. med frank kom de på £335.

mva kommer i tillegg når de kommer til norge da.. men det er ikke så mye...

Ligger mer info om dette på sidene til den engelske mk1 klubben..

Fant ut at jeg sparte ca 5k.. :) :lol: :P :mrgreen:

#30402  av Mr2 Mk2

var vel dette Amund hadde tenkt å gjøre.

#30428  av Amund

tenkte å gjøre dette jeg også, men tok for lang tid, og 3 corolla buer fikk jeg for 600...

#30474  av MRQuoc

hvorfor kan ikke vi gå inn for å lage buer av noe slag ? produsering til våres forbruk med null profitt .. btw tar jo sikkert sin tid å lage og slikt og krever sikkert kompetanse til det, men går vel ann å lære .. som alt annet i verden..

#30502  av Amund

snkka med en kar her i bergen om det, og han var faktisk intressert.. skulle nok ikke vere umulig, men da må han mest sannsynlig ha en orginal skjerm som mal for former og slikt..