TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montert ny eksos i dag...MEN...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #248606  av nullnalen

Jeg fikk montert ny eksos i dag hos, Eksos Mestern. Fornøyd med det! Men når han fikk tettet hele eksosen, så fant vi jo ut at det lakk fra manifoilen. Han mente det var en pakning som var gåen. Noen som har byttet noe sånn? Vanskelig? Dyrt? Hørest ut som en skikkelig skrangle lyd, eller ekstrem tikking fra ventilene (NOE DET HELDIGVIS IKKE ER) :)

#248607  av angrykid

Er litt trangt å komme til, men å skru av manifolden er ikke noe pes, å skrape rent er heller ikke noe stress, hvis det trengs. :) Så det koster ikke all verdens heller, de har pakningssett på toyota. Husker ikke hva jeg betalte for mitt.. :)

#248609  av 323F GTX

Du må av med varmeskjoldene og da har du fri tilgang til skruene på manifolden :) skal ikke være noe stress å skifte selv om motoren står på bilen. Jeg har et sett med manifoldpakninger til overs om du er intr. De koster ikke alverdens fra toyota heller da. :)

#248610  av angrykid

Han her Eksos Mesteren, har han målene på GTI anlegget liggende, så jeg kan ringe han å be om ett pristilbud å så sender han det nordover, eller må han sveise det på bilen selv?

#248633  av nullnalen

323F GTX skrev:Du må av med varmeskjoldene og da har du fri tilgang til skruene på manifolden :) skal ikke være noe stress å skifte selv om motoren står på bilen. Jeg har et sett med manifoldpakninger til overs om du er intr. De koster ikke alverdens fra toyota heller da. :)
God å høre at det ikke var så veldig vanskelig..Prøve å få fikset det i helga da...

#248635  av nullnalen

angrykid skrev:Han her Eksos Mesteren, har han målene på GTI anlegget liggende, så jeg kan ringe han å be om ett pristilbud å så sender han det nordover, eller må han sveise det på bilen selv?
Om han lager det på mål, eller om han bygger det på bilen vet jeg ikke. Men telefonnummeret hans er i allefall 35592855